شناسهٔ خبر: 1356846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حجت‌الله ایوبی در جمع خبرنگاران مطرح کرد

نمی‌خواهیم مردم ایران چین را با کالاهای چینی بشناسند، سینما هم باید وجهی از تعامل باشد

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الله ایوبی در حاشیه هفته فیلم چین در جمع خبرنگاران گفت: اگر چین یک بیستم سالن‌های سینمایی خود را به فیلم ایرانی اختصاص بدهد سینمای ایران ۱۱۰۰ سالن خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله ایوبی در حاشیه هفته فیلم چین درباره ارتباط فرهنگی بین دو کشور ایران و چین گفت: اگر چین یک بیستم سالن‌های سینمایی خود را به فیلم ایرانی اختصاص بدهد سینمای ایران 1100 سالن خواهد داشت. چینی‌ها 21 هزار سینما دارند و یکی از بزرگترین مشتریان خارجی فیلم‌های آمریکایی هستند اما اگر فیلم ایرانی به خوبی به چینی‌ها معرفی شود، می‌توانیم روی بازار چین اثر بگذاریم و یقین دارم مردم چین سینمای ایران را دوست خواهند داشت. 

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ملاقاتی که با وزیر و رئیس سازمان رادیوتلویزیون چین داشت، عنوان کرد: آنها معتقد بودند که یک تاخیر 100 ساله ارتباطی در زمینه سینما رخ داده است و من به شخصه این اراده را در چینی‌ها دیدم که دوست دارند با سینمای ایران کار کنند. رئیس سازمان رادیو تلویزیون چین معتقد بود که سینمای ایران به سینماگران چینی هویت داده است. با دیدن فیلم‌های مشهور ایرانی چینی‌ها ملاحظه کردند که می‌توانند با اتکا بر سینمای ایران سینما خاص خودشان را داشته باشند.

ایوبی در خصوص تولیدات مشترک توضیح داد: برای تولیدات مشترک یک تفاهمنامه کلی را امضا کردیم که قرار است به یک همکاری جزئی‌تر تبدیل شود. یکی از این تفاهم‌ها تولید فیلم مشترک بود. اگر بتوانیم با چین سالانه 4 فیلم مشترک تولید کنیم به بهترین راه ارتباطی میان فیلم‌های ایران و چین می‌رسیم. 

وی افزود: امیدوارم بتوانیم از امکانات این کشور و جمعیت سینماروی آن که رقمی بالغ بر 800 میلیون نفر هستند استفاده کنیم. آنها می‌توانند در بروزرسانی صنعت سینمای ایران به ما کمک کنند. 

رئیس سازمان سینمایی گفت: سینمای ایران در چین بسیار شناخته شده است و سینماگران ایران را چینی‌ها می‌شناسند. اگر سینمای ایران بتواند وارد چین بشود بازار بی‌نظیری به وجود می‌آید. 

ایوبی در زمینه تجهیزات سینمایی با کشور تصریح کرد: امروز تفاهمنامه کلی را برای بروزرسانی صنعت سینما انجام دادیم که تجهیزات نیز می‌تواند جزء آن باشد. در این راستا تولیدات مشترک و برگزاری هفته‌های فیلم در دو کشور می‌تواند تاثیرگذار باشد.  قرار شد این تفاهمنامه در سفر به چین که به صورت کلی است، جزئی‌تر شود و به عنوان یک قرارداد کاری امضا شود. 

وی افزود: ما در عرصه‌های مختلف می‌توانیم با چین همکاری کنیم و خیلی دوست داریم سینمای ایران در بازار چین جایی داشته باشد و نمی‌خواهیم مردم ایران چین را با کالاهای چینی بشناسند بلکه سینما هم وجهی از آن باشد. 

رئیس سازمان سینمایی در رابطه با ساخت فیلم درباره راه ابریشم گفت: راه ابریشم فقط قلب تجارت و اقتصاد نبود بلکه راه تبادل فرهنگی است و پیام من به سیاستمداران ایران و چین آن است که اگر می‌خواهند دو کشور را احیا کنند با هنر ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

نظر شما