شناسهٔ خبر: 1351626 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرماندار همدان:

کمیته "پنجره واحد" نظارت بر مدارس هیئت امنایی همدان ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار همدان گفت: کمیته پایش و نظارت در همدان مانند یک پنجره واحد در آموزش و پرورش با وظیفه نظارت و بازرسی به صورت متمرکز و زیر نظر آموزش و پرورش تشکیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، علی تعالی صبح‌ امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان همدان در مورد شهریه مدارس هیئت امنایی اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم یک برنامه مدون برای مدارس هیئت امنایی داشته باشیم باید یک کمیته پایش و نظارت در سطح شهرستان همدان تشکیل شود تا به چگونگی عملکرد مدارس هیئت امنایی و همچنین نحوه گرفتن شهریه‌ها نظارت صورت بگیرد.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه در مدارس هیئت امنایی مدیران مدارس برنامه‌های فوق برنامه‌ای را طرح می‌کند تا دانش‌آموزان در نوبت بعد از ظهر که مدارس خالی است بتوانند از آن استفاده کنند به تبع این برنامه‌ها شهریه‌ها نیز متغیر و به نسبت آنان تغییر می‌کند.

فرماندار همدان با اشاره به وظیفه کمیته پایش و نظارت بر مدارس هیئت امنایی عنوان کرد: وظیفه این کمیته رصد برنامه ‌هایی است که توسط مدیر مدرسه به کمیته اعلام شده و همچنین نحوه کیفیت برنامه‌ها و تعیین نمره حداکثر و حداقلی از جمله وظایف این کمیته است.

وی تصریح کرد: مرز تعیین شهریه در مدارس هیئت امنایی نحوه و کیفیت برنامه‌هایی است که مدیر مدرسه برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کند چرا که در بیشتر موارد والدین نیز رغبت بیشتری برای پرداخت شهریه در راستای زیبا سازی و استفاده خوب فرزندانشان از فضای آموزشی نشان می‌دهند.

تعالی افزود: کمیته پایش و نظارت باید مانند یک پنجره واحد در آموزش و پرورش باشد که وظیفه نظارت و بازرسی و غیره را به صورت متمرکز و زیر نظر آموزش و پرورش بر عهده دارد و در یک جدول ریز تمامی فعالیت مدیران و قوانین را ثبت و مدارس را درجه بندی و نمره دهند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه 27 مدرسه هیئت امنایی در سطح ناحیه یک و دو شهرستان همدان وجود دارد نظارت بر این مدارس کار مشکلی نیست و برای اینکه کیفیت این نوع از مدارس را بالا ببریم می‌توانیم یک مدرسه را به عنوان الگو انتخاب و مدیران دیگر را برای بازدید از مدرسه نمونه ببریم تا بتوانند از تجربیات مدیر موفق در سطح مدارس هیئت امنایی استفاده کنند.

فرماندار همدان بیان کرد: بخشی از کار‌ها مربوط به پول است اما در کنار این یک امر مهم‌ترین بخش کار فکر است که باید فکر درست و عملی برای اجرای برنامه‌ها داشته باشیم.

وی در پاسخ به صحبت رییس دانشگاه علمی کاربردی استان همدان در مورد اینکه نگرفتن شهریه فوق برنامه‌ها از فرزندان فرهنگیان یک حق الناس است که اعتراض‌های زیادی هم از سوی والدین دانش‌آموزان صورت گرفته عنوان کرد: این بحث نیاز به بررسی دارد تا بتوانیم یک قانون مشخص کنیم.

تعالی با اشاره به مصوبه شورای ترافیک شهرستان همدان گفت: شورای ترافیک استان همدان موظف شده تا نسبت به رفع نقاط حادثه خیز مدارس شهرستان همدان اقدام و مدارس نیز باید نقاط حادثه خیز خود را به صورت مکتوب به آموزش و پرورش ابلاغ کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما