شناسهٔ خبر: 13464371 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

"خودم پرواز کردن را یاد گرفتم و می‌دانم کجا می‌روم"

ویسی: سقف آرزو‌هایم سپاهان نیست/ کی‌روش گفت لازم باشد به اصفهان می‌آید و به من کمک می‌کند

سرمربی سپاهان می‌گوید مطمئن است مردم اصفهان و هواداران سپاهان در پایان لیگ از دست او ناراحت نمی شوند و او به همراه سپاهان موفق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایسنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، عبدالله ویسی درباره روند فعلی سپاهان در فصل نقل و انتقالات گفت: ما چند هدف داشتیم. قصد داشتیم در تیم جوانگرایی کنیم که همین کار را انجام داده‌ایم. هدف دیگر ما حضور در جمع تیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های صدرنشین فصل آینده است که آن را با جدیت دنبال می‌کنیم. می‌خواهیم سهمیه آسیا را کسب کنیم و تمام وجودمان را برای آن گذاشته‌ایم. می دانم که مردم اصفهان از کار من خوشحال خواهند شد و ناراحت نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

او درباره قراردادش با سپاهان گفت: هنوز با این تیم قراردادی را منعقد نکرده‌‌ام چرا که به دنبال جذب بازیکنان جدید هستیم و موفق نشده ام درباره بحث‌های مالی با این تیم صحبت کنم.

سرمربی جدید سپاهان ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: سپاهان وضعیت خوبی نداشت ، ولی با توجه به عشق و علاقه ای که نسبت به این تیم داشتم تصمیم گرفتم به سپاهان بیایم. 

ویسی همچنین درباره قطع همکاری با استقلال خوزستان نیز گفت: خیلی‌ها کمک کردند که من به همراه استقلال خوزستان قهرمان شدم. بازیکنان، هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران و مسئولان نقش مهمی داشتند. دو ماه قبل از اتمام لیگ گفتم که وضعیت تیم را مشخص کنند چرا که من در آن زمان چند پیشنهاد داشتم که می خواستم تکلیفم را بدانم، اما آنها گفتند که هر کجا خوب است برو. به مسئولان استقلال گفتم می‌خواهم اینجا بمانم، ولی هیچ جوابی به من ندادند.

سرمربی جدید سپاهان درباره کوتاه کردن موهایش نیز گفت: به خاطر حسام فتاحی، بازیکن سابق سپاهان  که این روزها با بیماری سرطان مبارزه می‌کند من و دستیارانم موهایمان را کوتاه کردیم تا از نظر روحی و روانی به حسام کمک کرده باشیم.

سرمربی تیم فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل سپاهان  درباره این که سقف آرزوهای عبدالله ویسی کجاست، آیا او به دنبال حضور در استقلال، پر‌‌‌‌سپولیس، سپاهان و یا تیم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ملی است، تاکید کرد: دوست داشتم در سپاهان سرمربیگری کنم و یکی از آرزوهای من بود، اما سپاهان سقف آرزوهای من نیست. من در دوران بازیگری برای سپاهان با عشق و علاقه بازی می‌کردم. زمانی بقیه شما را به پرواز در می آورند و در اوج شما را رها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، اما من خودم پرواز کردم و خودم می دانم که به کجا می‌روم. در سن 31 سالگی به خاطر بازیکنان جوانی مثل حسین کعبی فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل را کنار گذاشتم. آنها به من احترام می گذاشتند، ولی می خواستم در عرصه دیگری فعالیت کنم.

او ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: به سمت مربیگری رفتم و کلاس‌های مربیگری را سپری کردم. برای  رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کرده‌ام و  در همین نقطه متوقف نمی شوم و می‌خواهم بیش از این پیش بروم و به موفقیت برسم.

ویسی  درباره  کاهش هزینه‌ها و قراردادهای کادرفنی و بازیکنان سپاهان، خاطر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان کرد: ما از نظر سنی و وضعیت قراردادها تعدیل شده‌ایم. در ابتدای فصل به باشگاه اعلام کردم که با همه بازیکنان صحبت کنند و اگر بازیکنی قرارداد بالای 900 میلیون دارد آن را به 700 میلیون تومان کاهش دهد. وضعیت قرارداد بازیکنان خارجی هم 100 میلیون بالاتر و یا پایین‌تر است.

او در واکنش به این که عده ای می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گویند چرا ویسی در خانه‌اش با بازیکنان قرارداد می‌بندد، گفت: مدیر برنامه‌ها  و ایجنت‌ها احترام زیادی برای من قائل هستند، اما دلالی هم وجود دارد که فصل گذشته در فدراسیون گفته بود چرا ویسی از من بازیکن نگرفته است؟ خودم با بازیکنان مدنظرم مذاکره می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم و لزومی بر وجود نفر دوم نمی بینم.

ویسی افزود: حتی در بعضی از مدیربرنامه ها هم به خانه من آمدند. اگر آن‌ها قیمت منصفانه بدهند قبول می‌کنم. بعضی چیز‌ها را نمی توانم درک کنم. برای مثال چرا دروازه‌بانی که قرارداد یک میلیاردی بسته، برای هر بازی که گل نمی خورد پاداش نی‌خواهد؟ کار دروازه‌بان گل نخوردن است. یا یک مهاجم قرارداد 700 میلیونی دارد و برای هر بازی که گل می‌زند پاداش ده میلیونی می خواهد. فکر می‌کنم برخی از این امتیازات که به بازیکنان و مربیان می‌دهند به فوتبال ما ضربه می‌زند.

سرمربی سپاهان درباره قرار گرفتن نام چند بازیکن سابق این تیم در لیست مازاد، اظهار کرد: من لیست مازاد نداشتم بلکه مبلغ قرارداد برخی از بازیکنان بالا بود و به این خاطر آن‌ها را نخواستم. برای تعدیل قرارداد بازیکنان به باشگاه سپاهان آمدم. محمدرضا خلعتبری قبل از حضور من گفت که در این باشگاه نمی‌ماند. من علاقه مند به همکاری با او بودم ولی طبیعی است که او با 700 میلیون در سپاهان نمی‌ماند. مبلغ قرارداد پادووانی و پریرا هم خیلی بالا و خارج از انصاف بود. بازیکنانی را از برزیل آورده ام که مبلغ قراردادشان خیلی کم است.

ویسی با اشاره به جدایی چند تن از بازیکنان سپاهان ادامه داد:  دلیل اصلی اینکه امسال این بازیکنان را نداریم مبلغ بالای قراردادشان است. رحمان احمدی و شهاب گردان سال گذشته به یک اندازه با باشگاه قرارداد بسته بودند اما من ترجیح دادم یک دروازه بان از برزیل به عنوان دروازه‌بان اول به تیمم بیاورم و دروازه بان دومم را با رقمی بسیار کم در حد 150 میلیون تومان انتخاب کردم.

او درباره ماندن یا نماند محرم نویدکیا تاکید کرد: درباره محرم از نظر فنی بحثی وجود ندارد چرا که او بازیکن بسیار شایسته‌ای است. تنا به خاطر اختلافی که با پیشکسوتان و مسئولان باشگاه داشت مشکلاتی به وجود آمده است. صحبت‌هایی محرم موجب ایجاد فاصله بین او و باشگاه شده و در این موضوع باید منتظر گذر زمان باشیم.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه هنوز کاپیتان این تیم انتخاب نشده افزود: براساس نوع بازی و تفکرات بازیکنان‌مان، کاپیتان را انتخاب می‌کنیم. رسول نویدکیا بازیکن بسیار قابل احترامی برای ما است. او گاهی وقت‌ها آنقدر کم حرف است که فکر می‌کنم با من قهر است! محرم هم پسر خوبی است و درباره او با یکسری بازیکنان قدیمی سپاهان مشورت کنم و در نهایت تصمیمی به نفع سپاهان بگیریم.

ویسی در پاسخ به این سوال که آیا تیمش با نداشتن ستاره به مشکل نمی‌خورد، خاطرنشان کرد: فصل گذشته ستاره‌های زیادی در سپاهان بودند اما هیچ مقامی کسب نکرد. به جای بازیکن، تیم باید ستاره باشد. بازیکنان باید با قلبشان فوتبال بازی کنند. بازیکنان جوان و فعلی ما در آینده ستاره می‌شوند. مگر وقتی محرم به سپاهان آمد، ستاره بود؟او هم جوانی بود که در این تیم ستاره شد. بازیکن جوان ما اگر فریب آدم‌هایی که می‌خواهند سپاهان را خراب کنند، نخورند می‌توانند قهرمان لیگ شوند.

ویسی در مورد وضعیت علی کریمی و شجاع خلیل زاده در تیم سپاهان نیز گفت: اگر بازیکنی با تیم دیگری قرارداد ببندد، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود، اما اگر ما او را نخواهیم متهم می‌شویم که خائن هستیم. علی کریمی از تیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دیگر پیشنهاد دارد. بندی در قرارداد او وجود دارد که اگر از تیمهای خارجی پیشنهاد داشته باشد می تواند قراردادش را یک طرفه فسخ کند. اما شجاع خلیل زاده با قدرت با ما تمرین می‌کند. با وجود این که 20 روز از خدمتش هنوز باقی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مانده است‌، اما طی تعاملی که با امیر قلعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نویی و باشگاه تراکتورسازی داشتیم اجازه دادند که با سپاهان  تمرین کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است به فرانسه سفر کند، بیا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:  قرار بود با تیم جوانان به آلمان سفر کنم، اما به دلیل نقل و انتقالات نشد. با کمک پیروانی و پیگیری‌های اسدی ویزای من برای حضور در یک بازی در فرانسه گرفته شد. خودم دوست دارم که یکی از بازی‌های ایتالیا را تماشا کنم چرا که دفاع آنها سه نفره است و من دفاع سه نفره دوست دارم.

سرمربی جدید تیم فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل سپاهان در مورد رابطه‌اش با کی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روش نیز گفت: رابطه من با کی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌روش خیلی خوب است. او مربی بزرگ و حر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است. چیزهایی زیادی به من یاد داده است و حتی گفته لازم باشد به اصفهان می‌آید و به من کمک خواهد کرد. از این بابت از او تشکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم.

او در پاسخ به این پرسش که در جام ملت‌های اروپا طرفدار کدام تیم است؟ گفت: آلمان را دوست دارم. بسیار سازمان یافته بازی می‌کند و فکر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنم لهستان نیز شگفتی ساز جام باشد.

سرمربی سپاهان درباره این که آیا مسابقات جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م ملت‌‌‌‌های اروپا را تماشا می‌کند، گفت: به دلیل مشغله‌های زیادم در سپاهان کمتر این مسابقات را دنبال کرده‌ام، اما این روزها پس از تمرین فرصت کوتاهی برای دیدن بازی‌ها دارم.

ویسی با بیان این که تمام تمرینات و آنالیز‌هایش را به صورت یک کتاب در آورده، گفت: یکی از آنالیزورها تمام تمرینات سال‌های گذشته من را به صورت کتاب در آورده است و هر زمان کسی به آنها نیاز داشته باشد می‌تواند از آن استفاده کند.

او با اشاره به این که برای تماشای یکی از بازی‌های جا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م ملت‌‌‌‌های اروپا راهی فرانسه می‌‌‌‌‌‌‌شود، گفت: قصد داشتم تمرینات تیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های بزرگ را تماشا کنم، ولی وقت نداریم و باید کار کنیم. من برای تفریح و گردش به فرانسه نمی روم. اگر به دنبال تفریح و گردش بودم با خانواده‌‌ام به تفریح می رفتم. هیچ وقت حاضر نمیشوم 20 ساعت در هواپیما بنشینم و به برزیل بروم که در آنجا به تفریح بپردازم. تفریح من در کنار خانواده‌‌ام است. 

ویسی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد:  من دو پسر و یک دختر هفت ساله دارم. پسر بزرگم 23 سال دارد و ورزش بوکس را انجام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

او درباره نظم هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران اروپایی در هنگام حضور در ورزشگاه و تشویق تیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایشان، خاطر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان کرد: من در ورزشگاه اروپایی حضور داشته ام. هو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ران هر دو تیم در کنار هم می نشینند و برای هم کری می خوانند، اما هیچ گاه منجر به بی احترامی نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. این رفتار آنها قابل تحسین است.

سرمربی  سپاهان درباره  بهبود وضعیت فو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ل در ایران از نظر فنی – اخلاقی و فرهنگی، اظها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کرد:  من مربی هستم و در این زمینه  مربیان باید دانش فنی بالایی داشته باشند و کلاس‌های مربیگری را بروند تا بازیکنان هم از نظر فنی رشد کنند. از نظر اخلاقی به وضعیت خانوادگی و محل سکونت هر فرد بر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گردد. البته مدیران و مربیان هم می‌توانند مثمرثمر باشند و فقط نتیجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گرا نباشند. ما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم از نظر اخلاقی روی بازیکنان تاثیر بگذاریم.

ویسی که در برنامه ورزش و مردم حضور داشت، با بیان این که سخت‌ترین دیدار فصل گذشته استقلال خوزستان با سیاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جامگان بود، تاکید کرد: بازی بسیار سختی داشتیم. سیاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جامگان برای بقا میجنگید و مربی با تکنیک و خوش فکری به نام فرهاد کاظمی آنها را هدایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کرد. آن شب تا صبح نخوابیدم و بسیار ترسیده بودم. به خاطر حضور فرهاد کاظمی در سیاه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جامگان و برنامه هایش تا صبح زجر کشیدم.

او روند استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم را کم نوسان دانست و گفت: خو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شبختا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نه هر روزی که می‌گذشت به برنامه‌هایمان نزدیک‌تر می شدیم و من و بازیکنانم استرسی نداشتیم.

سرمربی سپاهان همچنین درباره اعتراض نکردن بازیکنی مانند ایکر کاسیاس که این روزها نیمکت نشین د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بان جوان اسپانیا شده است، افزود: موفقیت یک تیم به همدلی بازیکنان آن تیم بستگی دارد. سال گذشته ما در استقلال خوزستان چنین وضعیتی داشتیم.

ویسی در پاسخ به این سوال که کدام تیم بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته است، گفت: سپاهان بهترین عملکرد را در فصل نقل و انتقالات داشته است.

او در پایان از مردم خوزستان و قبایل مختلف این استان تشکر کرد.

انتها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌م

نظر شما