شناسهٔ خبر: 1344767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس:

روزآمدسازی از ضروریات توسعه صنعت چاپ است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: روزآمدسازی از ضروریات توسعه صنعت چاپ است.

صاحب‌خبر -

داوود محمدی در حاشیه جشن یاران رنگ در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: روزآمدسازی و رقابت‌پذیری از ویژگی‌های دنیای امروز است که بی‌تردید عرصه چاپ و نشر نیز از آن مستثنی نیست؛ اگر بخواهیم توفیقات استانی، ملی و فراملی را در این عرصه برای خود رقم بزنیم باید خود را متناسب با مقتضیات زمانی مجهز کنیم.

وی افزود: روزآمدی هم به لحاظ لوازم و تجهیزات و هم به لحاظ نرم‌افزاری، خلاقیت و تولید فکر از ضروریات حرکت در مسیر توسعه صنعت چاپ و نشر محسوب می‌شود تا بتوانیم در مقاطع استانی، ملی و فراملی حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ این مهم نیز میسر نخواهد شد مگر آنکه اتکای خود را بر مشتری‌مداری قرار دهیم به نوعی که مشتری در مراجعه خود به ما همه آنچه را که می‌خواهد کسب کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حرکت به سمت مجتمع‌های چاپ گاهی بخشی از نیازهای مشتریان را برطرف می‌کند؛ فعالان چاپ و نشر استان قزوین گام‌های قابل قبولی در این زمینه برداشته‌اند که باید استمرار یابد چراکه هنوز به قله‌های ایده‌آل در این حوزه دست نیافته‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از آسیب‌های موجود در صنعت چاپ قزوین نزدیکی به پایتخت کشور است چراکه بسیاری از مشتریان در این زمینه کارهای خود را به مراکز چاپ تهران محول می‌کنند؛ درست است که هنوز توان ارائه تمام خدمات در حوزه چاپ را به مشتریان نداریم ولی به واقع بسیاری از بی‌مهری‌ها به این صنعت به علت غفلت از داشته‌های موجود است.

محمدی تصریح کرد: البته این موضوع در بسیاری از عرصه‌های دیگر دیده می‌شود و کارخانجات و مراکز صنعتی سرمایه‌ها و دفاتر مرکزی خود را به تهران منتقل می‌کنند؛ چنین عملکردی علاوه بر اینکه به چاپگران استان لطمه وارد می‌کند در حوزه گردش مالی و موضوع بانکداری نیز ما را با وضعیتی نامتعادل و بی‌سر و سامان مواجه کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ خاطرنشان کرد: کمتر مقوله‌ای همچون صنعت چاپ سراغ داریم که دارای بعدی دوجانبه باشد و علاوه بر پوشش بخش فرهنگی نقش بسزایی در اقتصاد جامعه ایفا کند؛ چاپ و نشر نقطه اتکایی در زمینه‌های اقتصادی و اشاعه فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌آید.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنعت چاپ می‌تواند نقش بسزایی در خروج از رکود اقتصادی حال حاضر کشور داشته باشد؛ طبق برآوردهایی که به دست آمده گردش مالی در صنعت چاپ بالاتر از رونق اقتصادی در تولیدات خودرو و قطعات اتومبیل است؛ این مسئله نکته‌ای حائز اهمیت محسوب می‌شود که می‌توان با تامل در آن و استفاده از تمام ظرفیت‌ها توسعه‌ای بیش از پیش را در صنعت چاپ به ارمغان آورد.

وی تصریح کرد: فعالان در صنعت چاپ و نشر استان قزوین باید تحرک خود در این عرصه را بالا ببرند و بی‌تردید هم‌اندیشی با افراد تاثیرگذار در جامعه و ارائه راهکار به آنان می‌تواند بسیاری از مشکلات چاپ در این خطه را از بین ببرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که همدلی و انسجام بین اصحاب چاپ و نشر استان قزوین می‌تواند ارتقای بیش از پیش در این صنعت را به دنبال داشته باشد و آن را به جایگاه واقعی خود برساند.

انتهای پیام/77015/م30/ظ1004

نظر شما