شناسهٔ خبر: 1343648 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

موضع گيري جهانگير الماسي عليه محمد نشاط در مورد «رنج و سرمستي»:

برآورد من 600 ميليون بود ولي تهيه كننده يك ميليارد و نيم گرفت!

بانی فیلم آنلاین: کارگردان «رنج و سرمستي»گفت: وقتي جشنواره مقاومت فيلمم را نپذيرفته چه اميدي به اکرانش؟ تهيه کننده اهميت نميدهد درحاليکه براي آن بجاي 600 ميليون 1.5 ميليارد گرفته بود؛ ميگفت پسرخاله دبير جشنواره فجرم.

صاحب‌خبر -

جهانگير الماسي درباره وضعيت اکران فيلم «رنج و سرمستي» که سال قبل آن را کارگرداني کرده بود به نسيم گفت: وقتي فيلم را جشنواره مقاومت هم نپذيرفته چه اميدي به اکران آن؟! جشنواره اي که متعلق است به بچه هاي سوخته دل انقلاب فيلم مرا درون خوديها راه نداده آن هم در حالي که فيلمهايي به مراتب ضعيفتر در جشنواره حاضرند. يعني فيلم من حتي از فيلم «50 قدم آخر» ضعيفتر بود؟ جالب است که يکي از اعضاي هيات انتخاب جشنواره به من گفت وضعيت فيلم تو از دست ما هم خارج بود و از بالا دستور دادند که فيلم نباشد.
الماسي ادامه داد: فيلم من شاهکار نيست اما جزو معدود فيلمهايي است که به دفاع مقدس از دريچه ايدئولوژي انقلاب مي نگرد نه از نگاه سياه نمايانه يا سطحي مابآنه. اين خيلي جالب است حتي فيلمهايي که پر شده اند از لودگي به راحتي وقت اکران ميگيرند و بازيگران آنها از هر ترفندي ولو غيراخلاقي براي کمک به فروش استفاده ميکنند و يکي هم پيدا ميشود و ميگويد ابايي ندارد از اينکه شلوارش را براي خنداندن مردم با زيرشلواري جايگزين کند اما در اين سينما حتي يک اکران محدود براي «رنج و سرمستي» وجود ندارد.
*تهيهکننده اصلا دنبال اکرانش نيست
اين بازيگر با بيان اينکه تهيه کننده «رنج و سرمستي» اصلا اهميتي به اکران آن نميدهد بيان كرد:«فيلم از آن مرکز گسترش و شخص محمد نشاط است و اين دو نفر هستند که بايد براي اکران آن تصميم گيري کنند. جالب است که ايشان براي توليد فيلم حتي يک ريال هم پول نياورده اما فيلم مال ايشان است و من به عنوان کارگردان حتي نميتوانم براي گرفتن اکران کاري کنم. تهيه کننده سودش را در توليد بدست آورده و اينکه فيلم اکران نشود اهميتي برايش ندارد.
وي افزود: تهيه کننده «رنج و سرمستي» در دهه 60 اصلا در سينما نبود و در دهه 70 تازه شد تدارکاتچي و حالا ايشان تهيه کننده اي است که از ارگاني پول ميگيرد و فيلم هايي مي سازد که حتي اکران هم نشوند مهم نيست. کل برآوردم براي همين «رنج و سرمستي» 600 ميليون تومان بود اما وي يک ميليارد و نيم گرفت آن هم به اين بهانه که مي خواهد فيلم الماسي را تهيه کند.
جهانگير الماسي ادامه داد: تهيه کننده ما مدام دم از اين مي زد که پسرخاله دبير جشنواره است و ما باور نکرديم اما اخيرا که ديدم توانسته يک مشارکت 50 درصدي از فارابي براي توليد فيلم جديد سيروس الوند بگيرد فهميدم که با فاميل بازي هم مي توان کارها را پيش برد.
الماسي که زماني از بازيگران پرکار سينما و تلويزيون محسوب ميشد درباره کم کار شدن در حيطه بازيگري گفت: 14 سال در حيطه بازيگري مرا کنار گذاشتند فقط با اين ادعا که بجاي خاتمي به ناطق رأي داده ام. تازه سال آخر احمدي نژاد توانستم يک حمايت براي توليد «رنج و سرمستي» بگيرم که آن هم حتي اکران نميشود بلکه بدانم واکنش مخاطبان چگونه است. آنها که ميگويند فيلم مشکل دارد بگذارند اکران شود تا مخاطبان درباره آن قضاوت کنند.
اين بازيگر با بيان اينکه کم کاري باعث شد مشکلات مالي هم گريبانش را بگيرد، خاطرنشان ساخت: حتي در حيطه خودم که بازيگري است هم از من استفاده نمي شود. مشکلات مالي باعث شده که بايد بايد به فکر بيفتم يک آگهي در روزنامه ها بدهم و بگويم به عنوان يک بازيگر پيشکسوت نياز به کار دارم.
 

نظر شما