شناسهٔ خبر: 13211697 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

حشد الشعبی از سفیر سعودی خواست تا سخنانش را پس بگیرد

ایرنا

نیروهای مقاومت مردمی عراق (حشد الشعبی) از ثامر السبهان سفیر سعودی در بغداد خواستند تا سخنانش علیه حشد الشعبی را پس بگیرد و یا در مقابل افکار عمومی پاسخگو باشد.

صاحب‌خبر -
  به گزارش مشرق، پایگاه خبری نهرین نت روز یکشنبه گزارش داد: نیروهای مقاومت مردمی عراق به السبهان درباره سخنانی که در توییتر علیه حشد الشعبی بیان کرده و عملیات آزاد سازی فلوجه را قومی گرایی خوانده و به سردار قاسم سلیمانی که خود و دهها افسر و فرماندهان سپاه انقلاب اسلامی ایران را در این عملیات مشارکت داده حمله کرده بود، هشدار دادند.

السبهان در یادداشت خود در صفحه اجتماعی توییتر نوشته بود که جنگ قومی در عراق تلاش می کند، فلوجه را به آتش بکشد.

حشد الشعبی به السبهان هشدار داده یا از سخنانی که درباره نیروهای مقاومت مردمی گفته برگردد و آنها را تکذیب کند و یا درباره این سخنان پاسخگو باشد.

بر پایه این گزارش، وزارت خارجه عراق نیز از سخنانی که از سوی برخی شخصیت های دیپلماتیک با اشاره به اظهارات سفیر عربستان در عراق بیان شده و مواضع منفی دارد، اظهار شگفتی کرد.

فراکسیون بدر پارلمان عراق نیز در بیانیه ای خواستار «عنصر نامطلوب» شناخته شدن سفیر عربستان سعودی در بغداد و اخراج او از این کشور شد.

احمد جمال سخنگوی رسمی وزارت خارجه عراق گفت: تلاش های دولت عراق برای تکمیل آزادسازی دیگر شهرهایی که در کنترل تروریست ها می باشد، نیاز به حمایت و پشتیبانی های بیشتر بین المللی دارد.

جمال درباره مشارکت ایران در آزاد سازی فلوجه نیز گفت: عملیات آزاد سازی فلوجه بر اساس طرح های دولت عراق می باشد و یکی از این طرح ها کمک گرفتن از نظامیان خارجی از کشورهای متحد با عراق در این درگیری های بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق همچنین به تلاش های کمک رسانی و انسانی برای شهروندان آواره عراقی فلوجه خبر داد و اظهار داشت: مقامات عراقی بر کمک و مساعدت این افراد و حفظ امنیت آنان تاکید دارند.

به گزارش نهرین نت، شورای وزیران عراق سه شنبه گذشته با برگزاری جلسه ای از همه کشورها خواست تا به حاکمیت عراق احترام گذاشته و در امور داخلی آن کشور دخالت نکنند و بدانند که فلوجه شهری عراقی است و دولت العبادی بیش از آنها نسبت به آن شهر و ساکنان آن اهمیت می دهد.

ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق در صفحه شخصی خود بدون اشاره به حمایت های همه جانبه آل سعود از گروه های تروریستی منطقه به ویژه داعش، در توییتر ادعا کرده بود که حضور مقامات ایرانی در اطراف فلوجه حاکی از توسعه قوم گرایی و تغییر جغرافیای انسانی در این منطقه است.

یادداشت السبهان واکنش های بسیاری از کاربران را در پی داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما