شناسهٔ خبر: 1319220 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برای نخستین بار در ایران/

دستگاه پزشکی برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست و پا ساخته شد

خبرگزاری تسنیم: شرکت دانش بنیان" پرتو طب پردیس" پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی،ساخت و تجاری سازی دستگاه پزشکی یونتوفورزیس با نام تجاری الکسا برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست و پا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سلامت خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش بنیان " پرتو طب پردیس" پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با همکاری محققان دانشگاه صنعتی  KTH استکهلم و پزشکی کارولینسکای سوئد و با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندق حمایت از پژوهشگران برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی، ساخت و تجاری سازی دستگاه پزشکی یونتوفورزیس (Iontophoresis) با نام تجاری الکسا (ELEXA)  برای درمان بیماری هایپر هیدروزیس، تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست و پا شدند.

براین اساس، بیش از 3 میلیون نفر در کشور دچار این عارضه ژنتیکی هستند، که تاکنون درمان مناسب و قطعی برای آن وجود نداشته است. واحد پژوهش پرتو طب پردیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای نخستین بار در دنیا دستگاه ضد تعریق یونتوفروسیس را به‌صورت هوشمند برای درمان تعریق بیش از حد بصورت استفاده برای درمان خانگی طراحی  و تجاری سازی با تولید انبوه کرده است.

مرکز نانو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران عنوان کرده است، طراحی هوشمند دستگاه الکسا منجبر به 98% موفقیت در درمان دائم و بدون عوارض جانبی و یکدهم قیمت تمام شده نسبت به نوع خارجی آن شده است.

آزمایش‌های بالینی مربوطه در مراکز درمانی معتبر و زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور به روی تعداد زیادی بیمار طی 2 سال انجام شده است و پس از گذراندن بیش از 90 تست متفاوت موفق به دریافت گواهی تاییدیه عملکرد عالی از سازمان پژوهش‌های صنعتی به شماره 9200843 و پروانه تولید و بهره برداری به شماره  115180-664 از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گواهی اختراع به شماره 77462 در کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما