شناسهٔ خبر: 13136549 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فراهم شدن زمینه خرید و فروش ذرت و جو کشاورزان در بورس کالا

زمینه خرید و فروش ذرت و جو کشاورزان در بورس کالا فراهم شد

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در آبادان گفت:با ابلاغ موافقت عرضه جو و ذرت کشاورزان در بورس کالای ایران از سوی هیات وزیران، ذرت و جو کشاورزان در بورس کالا خرید و فروش می شود.

محمد اسکندری افزود:سال گذشته افزون بر 19 هزار تن ذرت و جو کشاورزان از طریق بورس معامله شد و سال جاری نیز طبق مصوبه هیات محترم دولت، دو محصول کشاورزی از این طریق معامله می شوند.

وی گفت:کشاورزانی که می خواهند با قیمت تضمینی ذرت و جو را به دولت بفروشند باید محصولات کشاورزی خود را در بورس کالا عرضه کرده و خریداران نیز بدون هیچ واسطه ای پیشنهاد قیمت داده و محصول را خریداری می کنند.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران افزود:منطقه آزاد اروند برای راه اندازی تالار معاملات بورس کالا ظرفیت زیادی دارد و سعی می کنیم تا از این ابزار به عنوان گواهی سپرده کالا که در آن انبارهای در بورس کالای ایران پذیرفته می شود، بهره گیریم.

اسکندری گفت:در این طرح کالاها در بستر الکترونیک و به صورت آنلاین معامله می شوند.وی  به همراه دبیر شورای عالی مناطق عتالی تجاری و صنعتی کشور به منظور بازدید از روند فعالیت بورس انرژی منطقه آزاد اروند به آبادان و خرمشهر سفر کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما