شناسهٔ خبر: 13136469 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار بهشهر:

خرید اجناس خارجی، زمین‎گیر کردن تولید داخل است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر، سیدخالق سجادی امشب در دومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان، با بیان اینکه یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و واردات بی‌رویه و بدون مجوز است، اظهار کرد: قاچاق، سبب فلج شدن واحدهای تولیدی شده و اگر در مبارزه با این معضل ثابت قدم باشیم، به‌خودی خود واحدهای زیادی احیا می‌شوند.

وی افزود: در بحث تولید مشکلی نداریم، اما به دلیل ورود کالاهای قاچاق، قیمت تمام‌شده در بخش عرضه بیشتر می‌شود و به این دلیل با رکود و مشکل مواجه می‌شویم.

فرماندار بهشهر با بیان اینکه وقتی به سمت خرید اجناس خارجی می‎رویم، در واقع تولید داخلی را زمین‌گیر کردیم، گفت: اگر فرهنگ تولید، مصرف، استفاده از فرصت‌ها و تبدیل تهدیدها به فرصت ساماندهی نشود، نمی‌توانیم به یک اقتصاد پویا دست بیابیم.

سجادی با بیان اینکه آشنایی مردم با کالاهای قاچاق و تبعات استفاده آن در بازار داخل، نقش بسیار مهمی در کاهش قاچاق کالا دارد، افزود: یکی از گام‌هایی که در مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌توان برداشت این است که در زمینه معرفی و  تبلیغات کالاهای داخلی بیشتر فعالیت کنیم، تولیدات با کیفیت ایرانی آن‌گونه که باید و شاید تبلیغ نمی‌شود و مردم نیز از تولیدات داخلی آگاهی کافی ندارند.

نماینده عالی دولت در بهشهر با بیان اینکه قاچاق کالا و ارز معضل شومی است که اقتصاد، بنیان تولید و توان صنعتی کشور را تضعیف می‌کند، گفت: البته مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق کالا منجر به تقویت و حمایت از تولیدات داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه آگاه ساختن مردم و مسؤولان در این ارتباط اهمیت زیادی دارد، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دسته‌جمعی بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

سجادی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا امری مهم و ارزشمند است، گفت: یکی از عوامل مهم تأثیرگذار بر قاچاق، نرخ ارز است که اگر این نرخ فراتر از نرخ تورم باشد، کالاهای وارد شده نسبت به کالاهای داخلی افزایش قیمت بیشتری را تجربه می‎کنند.

انتهای پیام/ 86001/ج30/

نظر شما