شناسهٔ خبر: 13118654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

دانش ‌آموز انگلیسی به جرم حمایت از فلسطین از یک مسابقه اخراج شد

حوزه/ دانش آموز ۱۵ ساله انگلیسی که به خاطر ارائه سخنرانی با عنوان «پرندگان، نه بمب‌ها» در دفاع از حقوق مسلمانان و فلسطینیان برنده اعلام شده بود، به جرم دفاع از آرمان‌های فلسطین از ادامه مسابقات محروم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از‌ telesurtv.net، یک دانش آموز 15 ساله انگلیسی از دبیرستان وانستید در لندن، که در مسابقه منطقه‌ای سخنوری آزاد برنده شده بود، به علت روایت واقعه نکبت و حمایت از فلسطین از دور مسابقات خارج شد. این دانش آموز 15 ساله انگلیسی که به خاطر ارائه سخنرانی با عنوان «پرندگان، نه بمب‌ها» در دفاع از حقوق مسلمانان و فلسطینیان در دور منطقه‌ای مسابقات برنده اعلام شده بود، به جرم دفاع از آرمان‌های فلسطین از دور مسابقات حذف شد.

مسابقه سخنوری آزاد، بزرگترین مسابقه سخنرانی جوانان در جهان است و لینه محمد دختر فلسطینی- انگلیسی در پی شکایت حامیان صهیونیستی به خاطر برنده شدنش در مسابقه، از ادامه مسابقات محروم شد.

محمد در سخنرانی خود نقض حقوق کودکان فلسطینی را محکوم کرده و گفت که در سرزمین‌های اشغالی حفاظت از حقوق کودکان فلسطینی از سگ‌ها نیز کمتر است. او سپس گفت که پسرعموی نوزادش در فلسطین چند هفته پیش درگذشت زیرا کمک پزشکی کافی به او نرسید.

او همچنین در محکومیت اسلام‌هراسی گفت: اسلام کامل است اما من نیستم. بنابراین اگر من اشتباهی کردم، من را مقصر بشناسید نه مذهب من را، زیرا تروریسم هیچ مذهبی را نمی‌شناسد.

محمد در پی محروم شدنش از مسابقات در یک پیغام تویئتری نوشت: اگر قرار باشد که مرا ساکت کنند پس چرا اسم این رقابت را مسابقه سخنوری آزاد گذاشته‌اند؟

او همچنین درباره دریافت جوابیه‌های بیهوده‌ای که از سوی طرفداران صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده بود نوشت: از اینکه چنین پیام‌های نفرت انگیزی از سوی بزرگسالان در توئیتر دریافت می‌کنم در حیرتم. من فقط 15 سال دارم و شما باید از این رفتارتان شرمنده باشید.

محمد سخنرانی‌اش را با تکان دادن پرچم کشور فلسطین و شعار آزادی فلسطین به پایان رساند، اما در ادامه فشارهای صهیونیست‌ها سبب شد که ویدئوی سخنرانی او از سایت یوتیوب و وبسایت مسابقه حذف شود. 

نظر شما