شناسهٔ خبر: 13118526 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نظرسنجی ها نشان داد؛

رقابت شانه به شانه موافقان و مخالفان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

نتایج نظرسنجی های جدید در انگلیس نشان می دهد که موافقان و مخالفان خروج این کشور از اتحادیه اروپا فاصله بسیار ناچیزی با یکدیگر دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، نتایج آخرین نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه شناخته‌ شده «او آر بی» که امروز سه‌شنبه منتشر شد، حکایت از حمایت ۵۱ درصدی مردم انگلیس از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا دارد.

این نظرسنجی که برای روزنامه دیلی تلگراف صورت گرفته نشانگر حمایت ۴۶ درصدی مردم انگلیس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» است.

براساس نتایج این نظرسنجی، سه درصد از کسانی که مورد پرسش قرارگرفته‌اند بیان داشته اند که هنوز تصمیم خود را در این خصوص نگرفته‌اند.

نتایج نظرسنجی موسسه آو آر بی در مقایسه با نظرسنجی قبلی این موسسه که هفته گذشته منتشر شد، حاکی از کاهش حمایت از کمپین حامی ادامه حضور انگلیس از اتحادیه اروپا است.

در نظرسنجی قبلی او آر بی که روز سه‌شنبه هفته گذشته منتشر شد، ۵۵ درصد از کسانی که مورد پرسش قرارگرفته بودند از ادامه حضور کشورشان در اتحادیه اروپا و ۴۲ درصد آنها از برگزیت حمایت می‌کردند.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، افزایش نگرانی افکار عمومی در انگلیس از مساله مهاجرت به دنبال انتشار آمارهای اخیر، سبب شده است که مواضع کمپین حامی برگزیت نسبت به قبل محکم‌تر شود.

حامیان برگزیت از جمله بوریس جانسون شهردار سابق لندن و نایجل فاراژ رهبر حزب ضد مهاجر و ضد اروپایی یوکیپ، عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را عامل اصلی روند افزایشی نرخ مهاجرت به این کشور می‌دانند.

این در حالی است که دیوید کامرون، نخست وزیر محافظه کار انگلیس در کنار صادق خان، شهردار جدید لندن از حزب کارگر، در اقدامی کم سابقه روز گذشته با حضور در تجمعی در جنوب لندن ، مخالفت خود با خروج کشورشان از اتحادیه اروپا، اعلام و نسبت به تبعات خروج احتمالی این کشور هشدار دادند.

نظر شما