شناسهٔ خبر: 13091803 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اردوغان: ایران در سوریه کودک کشی می کند!

بین‌الملل

صاحب‌خبر -
باشگاه خبرنگاران: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در بخشی از سخنرانی خود در مراسم پانصد و شصت و سومین سالگرد فتح قسطنطنیه مدعی شد: به سوریه نگاه کنید. روسیه، ایران، پ ک ک و نیروهای آمریکا که لباس نیروهای پ ک ک را بر تن کرده اند در سوریه چه می کنند؟ آنها ادعا می کنند که با داعش مبارزه می کنند؛ اما با کشتن کودکان سوریه نمی توانند داعش را نابود کنند.

 

وی در ادامه ادعایش افزود: راه درست، رهایی ملت سوریه از نظام خون ریز "بشار اسد" است. اسد ظالم، تروریسم دولتی را به اجرا گذاشته و هویت سوریه و ملت و تاریخ سوریه را خدشه دار کرده و از بین برده است.

 

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، اردوغان گفت: نظام سوریه با هماهنگی و همکاری با داعش و اتحاد دموکراتیک دست به جنایت می زند. نظام سوریه بدون وجود این تروریستها نمی تواند پا بر جا بماند؛ اما غربی ها نه تنها این موضوع را نادیده می گیرند بلکه از تروریستها دفاع می کنند. داعش گروهی تروریستی است که بوسیله آن سوریه در اشک و خون غرق شده است.

 

او ادامه دادگروه تروریستی اتحاد دموکراتیک تلاش می کند بر مرزهای جنوبی ما سیطره پیدا کند. آنها می خواهند ارتباط ترکیه با خاورمیانه و شمال آفریقا را قطع کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما