شناسهٔ خبر: 1303712 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی:

سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری حرم‌های مطهر به یک هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد

وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر به منظور بهسازی و بازسازی بافت فرسوده پیرامونی آنها به یک هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

صاحب‌خبر -


عباس آخوندی در مشهد گفت: این صندوق با سرمایه بسیار اندک و به شدت ضعیف تاسیس شد.
وی عنوان کرد:‌ در جلسه‌ای که هیئت وزیران در مشهد داشت پیشنهاد افزایش سرمایه صندوق به یک هزار میلیارد ریال ارائه شد که به تايید هیئت وزیران رسیدتا منابع آن تامین شود.
وی با بیان این که 20 درصد سرمایه این صندوق از منابع بودجه عمومی دولت است که باید در بودجه سال 94 دولت پیش‌بینی شود و افزایش سرمایه آن انجام گیرد. در خصوص آزادراه کنارگذر شمالی مشهد که به دلیل افتتاح زودهنگام بر اساس نظر کارشناسان مشکلات بسیار دارد و فاقد استانداردها است گفت: قبل از آنکه طرح تکمیل شود در مرحله 80 تا 85 درصد افتتاح شد و عملا دارای مشکلات زیادی هم بود.
آخوندی افزود: وقتی طرحی به مرحله بهره‌برداری رسیده و افتتاح می‌شود از ردیف‌های بودجه‌ای هم حذف می‌شود که با افتتاح زودهنگام این پروژه بودجه‌ای برای تکمیل آن پیش‌بینی نشد و ردیف آن حذف شد.
وی ادامه داد: قرار است ردیف اعتباری این کنارگذر دوباره در بودجه سال 94 تعریف شود.
وی به پروژه‌های ریلی استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: طرح برقی‌کردن قطار مشهد- تهران به خوبی در حال پیشرفت است و مصوبه شورای اقتصاد و مجوز ترک تشریفات مناقصه را گرفته‌ایم و کارهای تامین مالی و مهندسی آن در حال انجام است.
وی یادآور شد: ترک تشریفات مناقصه و مصوبه شورای اقتصاد پروژه مشهد- بجنورد- گرگان نیز گرفته شده و در دست اقدام است.وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه ریلی مشهد-چابهار در قطعه چابهار به سمت زاهدان در حال اجراست و مطالعات زاهدان به سمت بیرجند هم به انجام رسیده است.

نظر شما