شناسهٔ خبر: 13023223 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی:

روحانیت حلقه اتصال ولی فقیه و مردم هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور ظهر امروز در آیین ملبس شدن طلبه‌های جوان استان مرکزی که در حوزه علمیه امام مهدی (عج) اراک برگزار شد، اظهار داشت: جامعه روحانیت حلقه اتصال ولی فقیه و مردم هستند که باید در راستای ولایت‌مداری هر چه بیشتر در جامعه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: در دورانی که ظلم و خفقان جامعه را فرا گرفته بود، این روحانیت بود که با روشنگری و آگاهی‌بخشی وجدان خفته مردم را بیدار کرد و از زیر بار ظلم و ستم رهایی بخشید.

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی افزود: روحانیون نه تنها در دوران قبل از انقلاب بلکه در دوران حساس پیروزی انقلاب و بعد از جنگ هشت ساله نیز نقش بسیار مهمی در آگاهی‌بخشی به مردم داشتند و امروز نیز این روحانیون هستند که با تمام قوا در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستاده و به عنوان سربازان مقابله با جنگ نرم با افزایش آگاهی و بصیرت در جامعه نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کنند.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه روحانیون باید با الگوگیری از سیره اهل بیت (ع) و موازین قرآن کریم فرهنگ صرفه جویی و قناعت را در جامعه احیا می‌کنند، گفت: جامعه روحانی و اقشار تحصیل کرده جامعه نقش غیر قابل انکاری در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را بر عهده دارند.  

وی تاکید کرد: امروز دشمنان با انواع توطئه‌ها به دنبال جدایی و فاصله انداختن بین مردم و روحانیت هستند، اما ملت همیشه بیدار ایران اسلامی هر روز بیشتر از دیروز با این قشر از جامعه ارتباط برقرار می‌کند و اجازه توطئه افکنی به دشمنان را نمی‌دهد.

در این مراسم 21 طلبه استان مرکزی به لباس روحانیت ملبس شدند.

انتهای پیام/87008/ط20

 

نظر شما