شناسهٔ خبر: 13022202 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون فرماندار داورزن:

طوفان شن 4 کشته و زخمی برجای گذاشت/ نبود ایستگاه هواشناسی در داورزن خسارت زاست

صاحب‌خبر -

علیرضا عبداللهی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سبزوار با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده طوفان شن و تگرگ در روز گذشته به شهرستان داورزن بالغ بر 23 میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: طوفان 15.8 میلیارد تومان و تگرگ 7.8 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی و دامداری این شهرستان وارد کرده است.

وی با بیان اینکه در روستای چشام از توابع شهرستان داورزن ریزش آوار یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشته است، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته بالغ بر 20 دیوار در روستاها و شهرستان داورزن تخریب شده که عدم مقاومت مناطق مسکونی مهم‌ترین علت تخریب بوده است.

معاون فرماندار داورزن میزان خسارات وارد شده به تأسیسات برق شهری این شهرستان را بالغ بر 170 میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: به دلیل سرعت بسیار زیاد طوفان برق 38 روستای شهرستان داورزن قطع شد و 5 روستا به علت تخریب تیرهای برق با قطعی طولانی‌مدت برق مواجه بودند لذا نیروهای شرکت برق در حال تعمیر خطوط برق‌رسانی هستند.

عبداللهی با بیان اینکه به تأسیسات آب‌رسانی شهری و روستایی آسیب وارد شده است، تصریح کرد: در پی طوفان شن محور سبزوار- داورزن به مدت یک ساعت بسته شده بود که پس از کاهش سرعت طوفان با تلاش پلیس‌راه بازگشایی شد.

وی با اشاره به خسارت 78 میلیون تومانی طوفان شن به یک گلخانه در داورزن، بیان کرد: سرعت وقوع طوفان در این شهرستان 8 کیلومتر در ساعت بود، لذا نبود ایستگاه هواشناسی یکی از مهم‌ترین دلایل عدم پیش‌بینی طوفان است.

معاون فرماندار داورزن با بیان اینکه عصر چهارشنبه با وقوع طوفان شن تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر 80 محور سبزوار-داورزن رخ داده بود، یادآور شد: این حادثه زنجیره‌ای یک کشته و سه مصدوم برجای گذاشته است؛ بنابراین مهم‌ترین نیاز شهرستان داورزن ارتقای جمعیت هلال‌احمر است.

 انتهای پیام/3268/ج30/

نظر شما