شناسهٔ خبر: 13010339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار سمنان:

سامانه ثبت مشکلات صنایع متوسط و کوچک در سمنان راه‌اندازی شد

استاندار سمنان از راه‌اندازی سامانه ثبت مشکلات صنایع متوسط و کوچک این استان با عنوان سامانه بهین یاب خبر داد و گفت: دولت خود را موظف به رفع مشکلات صنایع کشور می‌داند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا خباز ساعتی پیش در نشست رفع موانع فعالیت صنایع استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار داشت: سامانه اینترنتی بهین یاب از هفته گذشته به‌منظور ثبت و بررسی مشکلات صنایع کوچک و متوسط استان سمنان کشور راه‌اندازی شده است و استان سمنان از نخستین استان‌هایی است که این سامانه در آن افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه سامانه بهین یاب به‌منظور رفع مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی متوسط و کوچک راه‌اندازی شده است بیان کرد: دولت با ارائه تسهیلات بانکی به صاحبان این صنایع، از آنان حمایت می‌کند.

استاندار سمنان بابیان اینکه صاحبان صنایع با کمتر از یک‌صد نفر اشتغال از طریق درگاه اینترنتی اطلاعات و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌توانند مشکلات خود را در این سامانه ثبت کنند گفت: درخواست‌های اخذ تسهیلات بانکی از سوی این شرکت‌ها به‌منظور رفع مشکل و آغاز مجدد فعالیت، افزایش ظرفیت تولید و افزایش اشتغال رسیدگی شده و به ترتیب اولویت تسهیلات لازم به این صنایع تعلق می‌گیرد.

خباز با اشاره به تعداد صاحبان صنایع استان سمنان که تاکنون در سامانه بهین یاب نام‌نویسی کرده‌اند تصریح کرد: این تعداد تاکنون 90 واحد صنعتی کوچک و متوسط بوده است که دچار مشکل سرمایه در گردش هستند.

استاندار سمنان پیش‌ازاین نیز با اشاره به اینکه 612 واحد صنعتی استان سمنان به‌کلی تعطیل است گفته بود: یک هزار و 100 واحد صنعتی باقیمانده استان سمنان نیز به‌طور متوسط با میانگین 37 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

خباز در جلسات مختلف از این وضعیت به‌عنوان فاجعه یادکرده بود. وی در سفر هیئت دولت به استان سمنان از رئیس‌جمهور و معاون مدیریت و برنامه‌ریزی روحانی خواسته بود تا 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت و یک هزار میلیارد ریال نیز به‌عنوان یارانه مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات ارزان‌قیمت به صنایع استان سمنان اختصاص دهد.

به گفته خباز، در مدت یک هفته فعالیت سامانه بهین یاب و از 90 واحد صنعتی نام‌نویسی شده در این سامانه، تاکنون سه واحد صنعتی استان سمنان موفق به اخذ تسهیلات بانکی از دولت شدند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک ماه است که از سفر هیئت دولت به استان سمنان می‌گذرد گفت: همه شرکت‌ها و صنایع کوچک و متوسط دارای مشکل نقدینگی استان سمنان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب، ضمن ثبت مشکلات خود، در نوبت رسیدگی اخذ تسهیلات قرار بگیرند.

انتهای پیام/

نظر شما