شناسهٔ خبر: 12618564 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غار کرفتو،ظرفیتی برای توسعه گردشگری استان کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: غار کرفتو باظرفیتهای بسیارخوبی که دارد، می‌تواند به مرکزی برای توسعه گردشگری استان تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،بهرام نصراللهی زاده، در جلسه هماهنگی همایش ملی غار کرفتو در سنندج گفت: برگزاری همایش ملی غار کرفتو کار بسیار ارزشمندی است که در توسعه استان نقش مهمی دارد.

وی افزود: با توجه به شعار تمرکز زدایی اجرای برنامه‌ها از مرکز استان، برگزاری همايش ملي غار كرفتو می تواند به تهيه مستندات براي ثبت جهانی اين اثر تاريخي در يونسكو كمك كند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان عنوان کرد: غار کرفتو می‌تواند به یکی از محرک‌های توسعه در شهر دیواندره تبدیل شود اگر اقدامات لازم برای شناسایی این غار صورت گیرد.

وی بیان کرد: باید بر روی ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه تاکید شود که غار کرفتو می‌تواند به مرکزی برای توسعه گردشگری استان تبدیل شود.

نصراللهی‌زاده ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کردستان وجود دارد که متاسفانه ناشناخته مانده‌اند.

نصرالهي زاده در خصوص محل برگزاري همايش ملي غاركرفتو نيز گفت: يكي از اهداف برگزاري اين همايش ملي، شناسايي قابليت ها و توانمندي هاي شهرستان ديواندره در حوزه گردشگري بوده و به همين خاطر اين همايش با همكاري اقشار مختلف مردم، در اين شهرستان برگزار مي شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: غار کرفتو در مسیر سنندج به بانه که یکی از نقاط گردشگرپذیر استان است قرار دارد و این مسئله می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای رونق و توسعه گردشگری شهر دیواندره باشد.

وی درپایان گفت: بعد از اجرای همایش غار کرفتو و در سال جاری، اعتباراتی را برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در شهر یواندره اختصاص خواهیم داد.

گفتنی است، نخستين همايش ملي غار كرفتو درروزهای ششم و هفتم خرداد ماه سال جاري با حضور جمعي از انديشمندان و صاحب نظران آثار تاريخي و باستاني داخلي و خارجي و مسوولان اجرايي كشور و استاني با همكاري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كردستان، مركز تحقيقات كردستان شناسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد سنندج و فرمانداري ديواندره برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما