شناسهٔ خبر: 12588859 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر آموزش‌وپرورش:

سیستم آموزشی کشور باید با توجه به تخصص و دانش تحصیلی افراد طراحی شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از فیروزآباد، عبدالرسول عمادی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه مدیریت آموزش‌وپرورش اظهار داشت: از ضربات بزرگ تروریست به‌نظام جمهوری اسلامی در ابتدای شکل‌گیری، ترور شخصیت‌های قادر و توانمند بود که ترور آیت‌الله مطهری یکی از این ضربه‌ها بود.

وی با اشاره به سیستم آموزشی آموزش‌وپرورش افزود: در آموزش‌وپرورش باید سه برنامه مهم به‌نام برنامه نصب‌شده، زیست‌شده و اجراشده عملی شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: آموزش‌وپرورشی موفق است که بتواند بین این سه برنامه ارتباط، اتصال، وحدت و هم‌نوایی ایجاد کند.

عمادی اضافه کرد: ما باید آن‌چنان برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم آن را به اجرا درآوریم و مسائلی در دروس عنوان شود که در طول زندگی فرد مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این‌که بسیاری از افراد فارغ‌التحصیل در مشاغلی مشغول به کار هستند که ربطی به رشته تحصیلی آن‌ها ندارد، گفت: باید سیستم آموزشی به‌گونه‌ای طراحی شود که از تخصص و دانش تحصیلی افراد استفاده شود.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش بیان داشت: ما هرچه بتوانیم این سه مطلب را به یکدیگر نزدیک‌تر کنیم در اداره امور و آموزش موفق‌تر خواهیم بود.

عمادی تصریح کرد: باید چنان برنامه‌ریزی داشته باشیم که بتوانیم آن را اجرا کنیم و تمام مطالب را به‌صورت مفید در ذهن دانش‌آموز بگنجانیم.

وی خاطرنشان کرد: این حساسیت شغل معلمی است که باید نقاط ضعف‌ را شناسایی و به قوت تبدیل کند و سیستم را به‌روز و مفیدتر از پیش جلو ببرد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و دیگر مسئولان شهرستانی و معلمان در سالن آموزش‌وپرورش این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2448/ت30

نظر شما