شناسهٔ خبر: 12588504 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

تامین ۶۰درصد نیاز تایر کشور از طریق واردات

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، عباس سماواتی افزود: لاستیک های تولید داخل و یا وارداتی از هر کشوری، دارای یک شناسه است که از طریق آن، محل تولید، شرکت تولیدکننده، آنالیز مواد و ... قابل ردیابی و پیگیری است.
وی با اشاره به بازرسی ها و کنترل هایی که در ارتباط با محموله های وارداتی انجام می شود، گفت: محموله های وارداتی برای ورود به کشور باید شاخص ها و استانداردهایی را رعایت کنند؛ اگرچه برندهای مختلف از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند.
سماواتی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی به دلیل به روز نبودن خط تولید، بالا بودن هزینه های کارگری و همچنین هزینه های تامین مواد اولیه، از نظر قیمتی نمی توانند به تولیدکنندگان چینی رقابت کنند؛ ضمن اینکه امکان تولید برخی سایزهای لاستیک در داخل کشور وجود ندارد.
وی افزود: در حال حاضر به اندازه کافی لاستیک داخلی و خارجی در بازار وجود دارد اما به دلیل رکود و کاهش قدرت خرید مردم، خرید و فروش چندانی در بازار انجام نمی شود.

جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرخودرو (http://telegram.me/asrekhodro) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما