شناسهٔ خبر: 12586339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تام و جری، عامل اصلی خشونت‌ها در مصر!

العالم

مدیر کل اطلاعات و روابط عمومی دولت مصر، دو شخصیت مشهور کارتونی را عامل گسترش خشونت در این کشور دانست!

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق ، "صلاح عبدالصادق" در همایشی در دانشگاه قاهره تاکید کرد که کارتون هایی مثل تام و جری یا لاکپشت های نینجا، تصویری طنزآمیز از خشونت را به تصویر می کشند تا پیام خود را به بینندگان منتقل کنند؛ مبنی بر اینکه "من هم می توانم کسی را کتک بزنم و یا با خوشحالی، دیگری را با مواد منفجره هدف قرار دهم"؛ و بدین ترتیب این افکار در ذهن بینندگان به عنوان یک امر عادی و طبیعی نقش می بندد.

به نوشته "الیوم السابع"، وی افزود: اینک بسیاررایج شده است که جوانان و نوجوانان در نهایت رضایت و شادمانی، ساعات طولانی از وقت خود را پای بازی های ویدئویی سپری کنند و در این بازی ها به قتل و کشتار بپردازند.

مدیر اداره کل اطلاعات و روابط عمومی دولت مصر خاطرنشان کرد که جوانان امروز از فشارهای اجتماعی رنج می برند که آنها را به خشونت وا می دارد، تا جایی که به تدریج خشونت ها برای آنها امری عادی و طبیعی جلوه می کند.

 در واکنش به اظهارات این مسئول مصری، شبکه های ارتباط اجتماعی مصر از اظهارنظرها و واکنش های تمسخرآمیز آکنده شد و کاربران نوشتند: بسیار مضحک است که ببینیم یک مسئول در دولت، فیلم های کارتونی و بازی های ویدئویی را مقصر اصلی گسترش خشونت ها در منطقه بداند.

نظر شما