شناسهٔ خبر: 12550057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی:

مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی توصیه شده است

مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی گفت: مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی توصیه شده است و به احتمال فراوان تا یک ماه آینده به این عنوان معرفی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی گفت: مشهد به عنوان شهر جهانی سنگ‌های قیمتی توصیه شده است و به احتمال فراوان تا یک ماه آینده به این عنوان معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، خانم کریشنا که در نشست خبری ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: از همه بابت طی کردن این مسیر زیبا و رسیدن به این نقطه تشکر می‌کنم، زیرا من در این مدت از تک تک لحظات حضورم در مشهد لذت بردم.

وی ادامه داد: در این سفر ما از مراکز آموزشی مختلفی بازدید کردیم و با ظرفیت‌های مختلف مشهد روبرو شدیم و از مهمان‌نوازی مشهد‌ی‌ها تحت تاثیر قرار گرفتیم.

کریشنا تصریح کرد: ما تصمیم گرفتیم که شهر مشهد را به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در حوزه سنگ‌های قیمتی توصیه کنیم و این پیشنهاد پس از یک پروسه 30 روزه تایید خواهد شد.

مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی افزود: مشهد امتیاز بالایی را در حوزه‌های مختلف صنایع دستی در حوزه سنگ‌های قیمتی به دست آورد.

وی اضافه کرد: در بخش‌های نوآوری و طراحی نیاز به فعالیت‌های بیشتری حس می‌شود و با توجه به تنوع گسترده محصولات، این صنایع می‌توانند در بازار جهانی مطرح شوند و در همین راستا افزایش صادرات در این حوزه رخ خواهد داد و ارزش تولیدات شما افزایش پیدا خواهد کرد.

کریشنا افزود: به احتمال 99 درصد مشهد به عنوان شهر سنگ‌های قیمتی معرفی خواهد شد اما این روند باید در مرکز ما مورد بررسی قرار بگیرد و پس از آن به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازدیدهایمان از بازار، محصولات فراوانی را با طراحی‌های یک‌سان دیدیم و این در حالی است که نیاز به خلاقیت و نوآوری در این حوزه حس می‌شود.

مشاور عالی شورای جهانی صنایع دستی با اشاره به اینکه در ماه سپتامبر در اصفهان گردهمایی سراسری مجمع عمومی صنایع دستی برگزار می‌شود، گفت: من از همین‌جا اعلام می‌کنم که در طول این گردهمایی نمایشگاه بزرگی برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای معرفی محصولات مشهد در سطح جهانی است.

کریشنا اظهار کرد: بعد از پایان تحریم‌ها امیدواریم فرصت‌های بیشتری برای صادرات و تبادل نظر فراهم شود، چون ما تمایل داریم دوره جدیدی از ارتباط با شهرهایی که در حوزه سنگ‌های قیمتی فعال هستند را آغاز کنیم و مشهد در آغاز این راه خواهد بود.

وی تصریح کرد: اولین حسن این رویداد ایجاد ارتباط با سایر کشورهاست و قطعا در حوزه توریسم نیز تاثیرگذار خواهد بود زیرا افرادی که به سنگ‌های قیمتی علاقه‌مند هستند مشهد را می‌شناسند و به این شهر خواهند آمد و در کنار آن توسعه صنعت توریسم موجب ارتقاء سطح اقتصادی مشهد خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما