شناسهٔ خبر: 12504218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده يگان حفاظت از اراضي ملي در گيلان معرفي شد

رشت- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت از اراضي ملي در استان گيلان طي مراسمي معرفي و به طور رسمي آغاز بكار كرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش يكشنبه شب روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گيلان به ايرنا، علي خاوري مدير كل اين نهاد در اين مراسم با اشاره به وجود اراضي تصرفي در دست زمين خواران گفت: در بخش حفاظت از اراضي 50 هكتار از اراضي متصرفي در انتهاي سال گذشته آزادسازي شد اين در حاليست كه بيش از 60 هكتار اراضي متصرفي در استان وجود دارد كه هنوز آزادسازي نشده است.
وي با بيان اينكه تشكيل يگان حفاظت از اراضي ، طرح بسيار موثر در حفاظت و بازپس گيري اراضي است، خاطر نشان كرد : اميدواريم چنين طرحي براي حفاظت از حريم راههاي استان نيز صورت گيرد كه قطعا با عملياتي شدن اين يگان ، در راستاي حفاظت و پيشگيري از تصرف اراضي و املاك ملي ، گام هاي مهمي برداشته خواهد شد و بايد با كمك همديگر اين هدف را به سر منزل مقصود برسانيم.
در ادامه ، سرهنگ حيدري معاون هماهنگ كننده نيروي انتظامي استان گيلان ضمن گراميداشت ياد و خاطره هشت هزار شهيد گيلان ، تشكيل اين يگان را بسياركار گشا توصيف كرد و گفت: اگرچه در استان كميته هايي براي حفاظت از اموال دولتي شكل گرفته ،اما حركت وزارت راه وشهرسازي در راه اندازي يگان حفاظت بسيار موثر بوده است بطوريكه با تشكيل اين يگان ظرفيت عظيمي از نيروهاي ناجاي استان حامي آن خواهند بود.
سرهنگ عباس نژاد فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن نيز با بيان اينكه گيلان ،چهاردهمين استاني است كه فرماندهي اين يگان در آن معرفي شده است ،گفت: بر اساس ماده 233 قانون برنامه پنجم توسعه دستور العمل تشكيل يگان در سازمان هاي اجرايي ، بعد از پيگيري سازمان ملي و شخص وزير، تنظيم و به تصويب رسيد و پس از ابلاغ از شهريور ماه گذشته به اجرا درآمد.
وي با بيان اينكه بيش از يكهزار و 562 هكتار اراضي ملي در كشور وجود دارد، افزود:حفاظت از اراضي ،اماكن و املاك متعلق به سازمان ملي زمين و مسكن و پيشگيري از تصرفات جزء وظايفي مهمي است كه توسط اين يگان ها در دستور كار قرار دارد .
سرهنگ عباس نژاد برخورد قانوني با متخلفان و متصرفان اراضي ملي و اجراي احكامي قضايي را از ديگر وظايف اين يگان عنوان كرد و گفت: پيش از اجراي اين طرح در ادارات ،بدليل عدم حضور ضابطان و نيروهاي ناجا ، برخورد با متصرفان كم اثر بوده اما با تشكيل يگان حفاظت بخش اعظمي از مشكلات حفاظت از اراضي رفع مي شود.
فرمانده يگان حفاظت سازمان ملي زمين و مسكن با اشاره به اهميت آموزش در تربيت نيروهاي كارآمد گفت: در سال گذشته 200 نفر از كادر اداري در سطح كشور تحت آموزش انتظامي قرار گرفتند بطوري كه از نظر اثر گذاري در حد افسر پليس مي باشند و مي توانند در هر شهرستان نسبت به دستگيري متصرفان ، انتقال آنان،تشكيل پرونده،ارجاع آنها به دادگستري ها و دادسراها اقدام كنند.
سرهنگ عباس نژاد در ادامه از تجهيز اين يگان به امكانات نظامي خبر داد و گفت: تمامي امكانات اوليه خريداري و در اختيار اين يگان قرار گرفته و به منظور تقويت و تامين نيروهاي انساني از تيرماه سالجاري نيز نيروهاي وظيفه به بدنه اين يگان افزوده خواهد شد.
وي افزود: تاكنون 34 افسر ارشد پليس براي تشكيل اين يگان ها در 34 استان كشور در نظر گرفته شده و حداكثر تا يكماه آينده اين طرح براي كل كشور اجرايي مي شود.
سرهنگ نظمي فرمانده يگان حفاظت از اراضي ملي در استان گيلان نيز با ابراز خرسندي از فرصت خدمتگزاري در اين خطه ،گفت: با توجه به گسترش پديده زمين خواري در استفاده انحصاري از منابع ملي كه در نظر افكار عمومي چنين اقدامي تعرض به حقوق مردم و شهروندان تلقي مي شود، پيشگيري و مبارزه با اين پديده ،بررسي همه جانبه شناخت موضوع و راهكارهاي مربوط به آن امري ضروري به حساب مي آيد و بخش حفاظت از اراضي با تعامل همه مديران استاني و شهرستاني و اهتمام ويژه بررسي ابعاد آن در استان و الزامات مبارزه با آن را در دستور كار قرارداده است.
در اين مراسم سرهنگ نظمي به عنوان فرمانده يگان حفاظت از اراضي ملي در استان گيلان معرفي و رسما آغاز بكار كرد.
7296/6070

نظر شما