شناسهٔ خبر: 12172368 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

غسالخانه تهران بهداشتی‌تر شد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صبح امروز نخستین دوره واکسیناسیون تطهیرکنندگان داوطلب اموات در مرکز عروجیان بهشت زهرا (س) صورت پذیرفت.

در این رابطه اکبر توکلی - مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا (س) با اشاره به ارتقای استاندارد بهداشتی غسالخانه بهشت زهرا (س) به تسنیم گفت: امروز نخستین دوره واکسیناسیون تطهیرکنندگان داوطلب اموات را داشتیم که این کار به همراه قرنطینه بهداشتی برای حدود 600 پرسنل رسمی و 2 هزار پرسنل پیمانی بهشت زهرا (س) صورت می‌پذیرد.

وی با تشریح دیگر اقدامات بهداشتی غسالخانه بهشت‌زهرا (س) بیان داشت: انجام معاینات و چکاپ سالیانه و به صورت ادواری، نظارت بر بهداشت فردی و انجام آزمایشات دوره‌ای به صورت رایگان برای فعالان غسالخانه بهشت‌زهرا (س) انجام می‌شود.

شهردار حرم حضرت امام (ره) در ادامه به پوشش بیمه تکمیلی 1600 نفر از پرسنل بهشت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: برای ارتقای بهداشت غسالخانه تهران کارهای زیربنایی و توسعه پایدار با رعایت مولفه‌های حفظ محیط زیست صورت پذیرفته است.

توکلی همچنین به اقدامات بهداشتی در زمینه تصفیه آب، اصلاح دستگاه زباله‌سوز و خدمات رایگان اورژانس اشاره کرد و گفت: از زمان راه‌اندازی مرکز عروجیان تاکنون 27 هزار خدمت درمانی سرپایی ارائه شده است به طوریکه در 10 مورد خدمات ریکاوری برای افرادی صورت پذیرفته که از حیات‌شان قطع امید شده بود و آنها دوباره احیا شدند.

وی با اشاره به طرح جذب تطهیرکنندگان داوطلب اموات برای غسالخانه بهشت‌زهرا (س) توضیح داد: این داوطلبان از گروه‌های مختلف جامعه از جمله نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، فعالان رسانه‌ای و حتی افراد عادی جامعه هستند که آموزش‌های تطهیر اموات را فرا می‌گیرند تا در زمان بحرانی در صورت نیاز بتوانند این اقدام واجب که در دین ما نیز به آن اشاره موکد شده است را با حفظ ایمنی و بهداشت انجام دهند.

شهردار حرم حضرت امام (ره) در خاتمه با اشاره به خدمات مشاوره و روان‌درمانی برای پرسنل غسالخانه بهشت زهرا (س) خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این بوده است که سطح بهداشت و استانداردهای لازم در این زمینه در مرکز عروجیان بهشت زهرا (س) برای ارائه خدمت شایسته به خانواده‌های اموات به بهترین وجه صورت پذیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما