شناسهٔ خبر: 12120431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

دکتر واعظی:‌ سند کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، نقشه راه سال آینده دو کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستاوردهای شرکت در بیست‌و پنجمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه را تشریح کرد و گفت:سندکمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکیه، نقشه راه سال آینده دو کشور است

صاحب‌خبر -

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه استونی درباره دستاوردهای سفر به ترکیه و شرکت در بیست‌و پنجمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در پاسخ به خبرنگاران گفت:‌ در طی روزهای پنجشنبه و جمعه،  ملاقات‌های پی‌درپی با نخست وزیر، وزیر امور خارجه ، وزیر تجارت، وزیر اقتصاد، حمل و نقل ، ارتباطات، توسعه و رئیس کل بانک مرکزی ترکیه  داشتم.

وی اظهار کرد : در این سفر  به اکثر آنچه که هدف گذاری کرده‌ایم، (با توجه به فضای مثبت در مذاکرات و هدف گذاری دو رئیس جمهور برای رسیدن به حجم مبادلات 30 میلیارد دلاری)، دست یافتیم.

واعظی به دستاوردهای این سفر اشاره کرد و گفـت : اولین تصمیم مهم ، رفع موانع موجود در مسائل مختلف بانکی ، گمرکی ، حمل و نقل و سرمایه‌گذاری  دراین زمینه ها بود که خوشبختانه، در این سفر اکثر موانع بانکی رفع و به بانک ملت، اجازه فعالیت در این کشور داده شد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: در این ملاقات‌ها بر افزایش ظرفیت گمرک تاکید و در رابطه با حمل و نقل مقرر شد؛ مسئولان حمل و نقل ایران و ترکیه از نقاط مرزی دو کشور بازدید و موانع آن را بررسی کنند که این کار نیز با موفقیت به پایان رسید.

وی  به حضور حدود 50 نفر از بخش خصوصی ایران و ملاقات با بخش خصوصی ترکیه اشاره کرد و گفت: در سند کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور بر ارتباطات نزدیک‌تر استان های مرزی ترکیه و ایران تاکید شد.

واعظی سند کمیسیون اقتصادی دو کشور را نقشه راهی برای یک سال آینده  تهران- آنکارا خواند و ادامه داد:‌ ‌قرار است  جلسه‌ای با حضور مسئولان حمل و نقل دو کشور در زمینه هوایی ، دریایی ، زمینی و راه آهن تشکیل و با رفع موانع، خط دوم راه‌آهن که از ایران به اروپا می‌رود؛ گسترش یابد.

واعظی اظهار کرد: در پایان این سفر، سه سند همکاری در زمینه کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی میان دو کشور با امضاء اینجانب، همکاری های بانکی با امضاء اینجانب و همتای ترک و داوری بخش خصوصی  با امضاء عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی با همتای ترک به امضاء رسید.

وی در پایان تصریح کرد : این سفر مقدمه‌ای بود برای سفر آخر هفته رئیس جمهور که برای شرکت دراجلاس سران کشورهای کنفرانس اسلامی، به استامبول می‌رود و انشاءالله در این سفر نیز یک روزبرای مذاکرات دو جانبه میان دو کشور اختصاص می یابد  تا گام‌های مثبتی دراین زمینه ، برداشته ‌شود.

نظر شما