شناسهٔ خبر: 12120222 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

مهندس قنبری در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی: رونق اقتصادی بدون پیشرفت بخش ICT امکانپذیر نیست

معاون نظارت و برنامه‌ریزی وزارت در همایش ICT و تحقق اقتصاد مقاومتی که در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان این که ICT یک فرصت است و بایست با کاهش تهدیدات در جهت گسترش آن گام برداشت، گفت: خروج از رکود و رونق اقتصادی بدون پیشرفت این بخش امکانپذیر نیست.

صاحب‌خبر -
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ، مهندس قنبری در این همایش که با حضور وزیر ارتیاطات و معاونین وی و  مدیران مجموعه وزارت برگزار شد، با تاکید بر حفظ ارزش و اخلاق در این راستا، اظهار داشت: در تمام برنامه‌ها حفظ ارزش ها و اخلاق مد نظر قرار گرفته و تلاش می‌کنیم 3 تا 5 درصد برای تحقیقات و بین 5 تا 10 درصد به بحث امنیت تخصیص دهیم.
مهندس قنبری با تبیین رویکردهای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی آن در بخش ICT و محورهای اعلام شده در بیانات مقام معظم رهبری در نوروز 95 گفت: اقتصاد مقاومتی درون‌زا و عدالت محور است و خوشبختانه ما  از نظر نیروی انسانی و زیرساخت‌ها ظرفیت‌های خوبی در کشور در راستای تحقق آن داریم.
وی با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی مدیریت اقتصاد مقاومتی در دولت گفت: در این ستاد 11 برنامه تصویب شده که وزارت ما در آنها فعال است به ویژه در دو برنامه ملی شفاف سازی و سالم سازی اقتصادی و توسعه اقتصاد دانش بنیان به طور مستقیم در گیر است.
قنبری با اشاره به برنامه ششم نیز در تبیین جایگاه و عملکرد بخش ICT گفت: ICT توانمند ساز و پیشران توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است و دستیابی به قدرت سایبری منطقه، ترویچ ارزشهای ایرانی – اسلامی ، توسعه محتوا و کسب سهم مناسب از اقتصاد دانش بنیان به عنوان سیاست‌های فضای مجازی مدنظر قرار گرفته است.
وی پیش‌بینی برنامه پنجم را22 هزار میلیارد تومان بیان کرد که تا کنون 17 هزار میلیارد تومان آن (حدود 13 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و اپراتورها و 4 هزار میلیارد تومکان برای زیرساخت ها توسط دولت )محقق شده است و گفت: سال 95 سال جبران کمبودها است.
قنبری متوسط رشد بخش را در برنامه ششم، 19 درصد عنوان کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات ماموریت سنگینی‌در زمینه تولید، اشتغال و سرمایه داریم.
وی در عین حال، با اشاره به اینکه بخش ارتباطات در حال رسدن به نقطه اشباع است افزود: باید در طول برنامه ششم توسعه سهم بخش کاربردها را از 10 درصد به 40 درصد افزایش دهیم.
وی همچنین با بیان شرایط استانها در زمینه شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برنامه استانها متناسب با نیاز هر استان تصویب می‌ شوند.
قنبری در پایان تاکید کرد: در برابر نسل آینده مسئولیم و امیدواریم شاهد برنامه خوب و اجرایی باشیم.

نظر شما