شناسهٔ خبر: 11982659 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

صفحه‌کلید لمسی در فایرفاکس

استفاده کاربران از تبلت‌های ویندوزی و رایانه‌های مجهز به نمایشگرهای لمسی روز به روز در حال افزایش است و نرم‌افزارهای مختلف نیز برای راحتی کاربران، امکانات متعددی را در خود جای داده‌اند. یکی از این امکانات که در نسخه 43 به بعد مرورگر فایرفاکس به آن افزوده شده، صفحه‌کلیدی روی مرورگر است که به شما کمک می‌کند با استفاده از نمایشگر لمسی تبلت یا رایانه خود براحتی وبگردی کنید. با آغاز ماه آپریل فصل نخست سال 2016 میلادی پشت‌سر گذاشته شد تا کارشناسان بتوانند بازار جهانی فناوری در دوره زمانی مذکور را بررسی کنند. اتفاقات مهم از جمله برگزاری نمایشگاه‌های CES 2016 و MWC 2016 صورت گرفت و طی آن بهترین دستگاه‌های موبایلی جهان در معرض دید عموم قرار گرفتند. به تناسب این اتفاقات، شرکت‌های نرم‌افزاری هم اپلیکیشن‌های پیشرفته و کاربردی را در اختیار کاربران قرار دادند تا به نیاز آنها پاسخ دهند. همه ما به فضایی برای ذخیره اطلاعات کاری و شخصی از جمله عکس ، فیلم ، موسیقی و فایل های اداری نیاز داریم. اگرچه امروزه تکنولوژی پیشرفت کرده و فضای های رایانش ابری (کلود) جهت ذخیره امن و بی دردسر اطلاعات گسترش یافته اند اما هنوز بسیاری از کاربران با دغدغه همیشگی حفظ حریم خصوصی و نیز کیفیت و سرعت پایین ارتباطات اینترنتی در ایران ، به هارددیسک های اکسترنال تمایل بیشتری دارند. دهه شصتی ها یادشان هست که در کارتون کارآگاه گجت پیام ها پس از خوانده شدن نابود می شدند! این رویا که زمانی خنده دار به نظر می رسید به حقیقت پیوسته است. چه شما یک مامور مخفی باشید که پیام‌های مخفی امن بفرستید یا شخصی عادی که کمی خلوت در عصر دیجیتال می‌خواهد، پیام‌های خودنابودشونده راهی هستند که شما را از چشمانی که سرانجام ارتباطات شما را رصد می‌کنند، مصون می‌دارد. هر سال با فرا رسیدن فصل بهار و نزدیک شدن به تعطیلات تابستانی، بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان به دنبال محلی برای گذراندن دوره کارآموزی می گردند. طبق اعلام وب سایت گلس دور، برخی شرکت ها وجود دارند که به کارآموزان خود پاداش نیز پرداخت می کنند! و در برخی مواقع، این پاداش می تواند به چند هزار دلار در ماه برسد. اما این تمام ماجرا نیست. شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده است که افراد مشهور و سرشناسی همچون استیو جابز، جف بزوس، ایلان ماسک، جک دورسی و همه آن هایی که هم اکنون در د

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم کلیک ، متاسفانه این قابلیت هنگامی فعال است که صفحه‌کلید فیزیکی به تبلت یا رایانه شما متصل نباشد که در این شرایط نیز ممکن است برخی کاربران علاوه بر داشتن صفحه کلید فیزیکی، ترجیح دهند از صفحه‌کلید لمسی مرورگر استفاده کنند. اگر شما نیز در شرایط مشابهی قرار دارید و می‌خواهید این صفحه‌کلید لمسی را در همه حال فعال کنید، می‌توانید از این ترفند کمک بگیرید:

نکته: صفحه‌کلید لمسی در صورتی نمایش داده می‌شود که رایانه شما به ویندوز 10 مجهز و در حالت تبلت باشد.

چنانچه در حالت دسکتاپ از رایانه استفاده کنید که قابلیت‌های لمسی سیستم‌عامل غیرفعال است، نمی‌توانید این قابلیت را فعال کنید. پس از آن‌که از فعال بودن این قابلیت اطمینان حاصل کردید، برای فعال‌سازی آن هنگام اتصال صفحه‌کلید فیزیکی می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

1ـ پس از اجرای مرورگر فایرفاکس، در نوار آدرس عبارت about:config را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید.

2ـ در پنجره هشدار به‌نمایش درآمده گزینه‌ I’ll be careful, I promise را به‌ منظور تائید عملیات کلیک کرده و در ادامه در کادر جست‌وجوی صفحه تنظیمات عبارت keyboard را وارد کنید.

3ـ از فهرست نتایج روی گزینه‌ ui.osk.detect_physical_keyboard دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از True به False تغییر کند.

4ـ برای مشاهده نتیجه تغییرات، مرورگر فایرفاکس را یک‌بار بسته و دوباره آن را اجرا کنید.

امیر عصاری - ضمیمه کلیک

نظر شما