شناسهٔ خبر: 11968266 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

اماکن ممنوع تهران برای راه‌اندازی رستوران

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران خطوط قرمز برای ایجاد رستوران در محله‌ها و اماکن مختلف را عنوان کرد.

صاحب‌خبر -
آفتاب : سید علی اصغر میرابراهیمی اظهار کرد: اماکن، خطوط قرمز خود را برای ایجاد رستوران در محله های مختلف تهران مشخص کرده و برخی محله‌ها مثل میدان شهید هرندی از جمله مناطقی است که نباید در آنجا رستوران ایجاد شود.

ممنوعیت ایجاد رستوران در نزدیکی دبیرستان دخترانه و آرایشگاه زنانه

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران افزود: تاسیس رستوران زیر پل عابر پیاده، نبش اتوبان، در نزدیکی دبیرستان دخترانه یا آرایشگاه زنانه نیز غیرقانونی بوده و نباید در این گونه مناطق رستوران ایجاد شود.

وی درپاسخ به این سوال که چندی پیش اخباری مبنی بر پلمب چند رستوران منتشر شده بود، توضیح داد: این تخلف در حوزه استحفاظی تهران نبود و ازطرفی متخلفان ظاهرا جزو اتحادیه‌های همگن مثل چلوکبابی‌ها یا فست‌فودی‌ها بودند.

میرابراهیمی افزود: از پارک وی به سمت تجریش جزو محدوده شمیرانات است و به سمت پایین در حوزه استحفاطی تهران قرار دارد. همچنین ضلع شمال آزادگان در حوزه استحفاظی تهران است و ضلع جنوب یادگار امام نیز در محدوده تهران قرار دارد و ضلع شمال آن در محدوده شمیرانات است.

فقط قیمت غذا و مالیات بر ارزش افزوده را در رستوران‌ها بپردازید

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران در بخشی از سخنان خود درباره اینکه در بعضی رستوران ها مبلغی به عنوان حق سرویس از مردم دریافت می‌شود، گفت: همه رستوران‌ها باید فاکتور رسمی به مشتریان بدهند و در فاکتور فقط باید قیمت غذا و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده لحاظ شود و دریافت حق سرویس یا مواردی از این قبیل کاملا غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مردم مواردی در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند به اتحادیه گزارش دهند تا رسیدگی کنیم.

رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران در عین حال بیان کرد: البته در مراسم‌هایی که به صورت ولیمه یا میهمانی در رستوران برگزار می‌شود و خدمات ویژه‌ای به مشتریان داده می‌شود با توافق با متقاضی، مبلغی به عنوان خدمات ویژه و حق سرویس دریافت می‌شود که این موضوع مشکلی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین عنوان کرد: حداقل متراژ تاسیس رستوران 80 متر است و کارشناسان رسمی بهداشت بازرسی های لازم را برای راه‌اندازی یک رستوران انجام می‌دهند و بعد از انجام مراحل قانونی مجوز رستوران داده می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما