شناسهٔ خبر: 11915883 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نمایندگان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کردند:

یارانه چه کسانی حذف می شود؟/ مجلس: دولت در شناسایی پردرآمد ها درست عمل کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ابراز امیدواری کرد دولت با توجه به بانک های اطلاعاتی که در اختیار دارد بتواند افراد واجد شرایط حذف یارانه را به درستی شناسایی کند و شاهد شناسایی های اشتباهی که در دوره گذشته صورت گرفت نباشیم.

صاحب‌خبر -

مهدی مفتح در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به الزام دولت به حذف یارانه 24 میلیون نفر در سال جاری گفت: در صورت تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس از دولت انتظار داریم که این کار را به درستی انجام دهد.

وی ادامه داد: امیدواریم دولت با توجه به بانک های اطلاعاتی که در اختیار دارد بتواند افراد واجد شرایط حذف یارانه را به درستی شناسایی کند و شاهد شناسایی های اشتباهی که در دوره گذشته صورت گرفت نباشیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: مجلس در این رابطه قانون گذاری می کند و تشخیص افرادی که باید از دریافت یارانه حذف شوند بر عهده دولت است.

همچنین غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین در این رابطه گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها و وزارت رفاه با همکاری سازمان مدیریت مسئول شناسایی افرادی که باید حذف شوند هستند.

وی با اشاره به اینکه معیارهای حذف دریافت کنندگان یارانه هم مشخص است افزود: دولت سال گذشته هم حرکت هایی را انجام داد اما انتظار داشیم سرعتش بالاتر باشد اما در همین حد هم که انجام شد مثبت است. در صورتی که مجلس در صحن علنی مصوبه کمیسیون را تصویب کند کمکی در جهت هدفمندی یارانه ها خواهد بود.

تاجگردون ادامه داد: علیرغم مشخص بودن ضوابط در این راستا باید احتمال خطا را نیز در جهت شناسایی افراد در نظر بگیریم.

محمدرضا پورابراهیمی، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 95 گفت: دولت باید یارانه سه دهک پردرآمدی را حذف کند و منابع آزاد شده را به بخش اشتغال با اولویت افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اختصاص دهد.

کمیسیون تلفیق بودجه 95 مصوب کرد یارانه گروه‌ های زیر حذف شود.

کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالیانه آنها حداقل 35 میلیون تومان است

_ نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیر دولتی، پزشکان و دندانپزشکان .

_ کلیه کارکنان دولت و قوای سه گانه، شهرداری ها و کلیه موسسات عمومی و موسسات عمومی غیردولتی و کلیه کارکنان نیروهای مسلح و بازنشستگان کشوری و لشکری، کلیه حقوق‌بگیران و مستمری‌بگیران مشمول تأمین اجتماعی و همه دریافت‌کنندگان حقوق و مستمری بخش دولتی و غیردولتی که دریافتی سالیانه آنها از 35 میلیون تومان بیشتر است.

_ کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و بازرسان شرکت های دولتی و غیردولتی و وابسته به دولت و نهادهای عمومی غیردولتی، کلیه مدیران و اعضای هیئت مدیره و روسا و معاونین مناطق و شعب بانک ها و بیمه ها و موسسات مالی و اعتباری، کلیه کارکنان و اشخاص حقوقی دولتی و غیردولتی که دریافتی سالانه آنها بیشتر از 35 میلیون تومان است.

_ کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

_ کلیه کسانی که در 3 دهک بالای درآمدی هستند و در گروه های یاد شده ذکر نشدن.

نظر شما