شناسهٔ خبر: 11830563 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تیتر امشب/ رئیس پلیس آگاهی ناجا: کاهش ۷ درصدی سرقت در نوروز ۹۵

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: وقوع جرایم سرقت در تعطیلات نوروز امسال هفت درصد کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار محمدرضا مقیمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در همین مدت کشف جرایم سرقت در پلیس آگاهی ناجا 91،9 درصد بوده است.
سردار مقیمی گفت: تمرکز عملیاتی پلیس آگاهی ناجا در تعطیلات نوروز پیشگیری از وقوع سرقت به ویژه سرقت از منازل است.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی افزود: بیشترین سرقت ها در تعطیلات نوروز به ترتیب سرقت از داخل خودروها، سرقت از منازل و سرقت خودروها بود.
او با بیان اینکه پیش تر سارقان، اموال منازل را سرقت می کردند افزود: هر کدام از این اموال سرقتی برای پلیس آگاهی سرنخ بود اما هم اکنون سارقان منازل بیشتر اقدام به سرقت پول نقد ، طلا و سکه می کنند و این کار کشف سرقت و بازداشت سارقان را سخت تر کرده است.
سردار مقیمی احیای پلیس محله و همسایه بانی را از توصیه های پلیس به مردم برای پیشگیری از وقوع سرقت از منازل اعلام کرد.
او افزود: وقوع سرقت در اسفند 94 در مقایسه با سال پیش از آن سه و نیم درصد و در مقایسه با سال 92 چهارده و نیم درصد کاهش یافت.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه 30 درصد سرقت اتومبیل ها در 24 ساعت اول کشف می شود افزود: فاصله زمانی میان وقوع سرقت از منازل تا کشف آن در پلیس آگاهی بیشتر از دیگر سرقت هاست.
سردار مقیمی مبارزه با ورود قاچاق کالا به کشور، مبارزه با وقوع جرایم مهم و خشن و مبارزه با وقوع سرقت را سه اولویت اصلی پلیس آگاهی ناجا در سال 95 اعلام کرد.
او با بیان اینکه مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور به عنوان نخستین اولویت پلیس آگاهی ناجا در چارچوب اجرای اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ملی است افزود: البته این مسئله صرفاً در حیطه اختیارات و وظایف پلیس نیست اما پلیس‌ آگاهی با تمام امکانات و تجهیزات و اعتقاد لازم به این مهم می پردازد.
سردار مقیمی افزود: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا از آبان 94 در نیروی انتظامی تشکیل شده و در آن پلیس های تخصصی به کار گرفته شدند.
رئیس پلیس آگاهی با اشاره به مسئله قاچاق میوه در اسفند 94 گفت: این قاچاق بیشتر در قالب ترانزیت کالا از مبادی مختلف صورت می گیرد و لازم است علاوه بر ورود و خروج، بر تردد و مسیرهای خودروهایی که اقدام به ترانزیت کالا می کنند کنترل بیشتری صورت گیرد.
او مبارزه با جرایم مهم و خشن را اولویت دوم پلیس آگاهی در سال 95 خواند و گفت: در سال 94  برخی از سرقت ها از طلافروشی ها در 24 تا 48 ساعت پس از وقوع سرقت کشف شد.

مقیمی رئیس پلیس آگاهی
رئیس پلیس آگاهی افزود: 97 درصد از پرونده های قتل در سال 94 کشف شد.
او اضافه  کرد: اگرچه پلیس آگاهی در کشف جرایم جنایی جعل و کلاهبرداری ،‌ جرایم اقتصادی و کشف سرقت خودرو و مغازه ها موفق عمل کرده است اما در کشف سرقت از منازل همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب 100  درصد فاصله دارد.
سردار مقیمی با تأکید بر استفاده از بانک اطلاعاتی پلیس امنیت ناجا در کشف جرایم گفت: رویکرد علمی ما در سال 95 استفاده از نخبگان، فناوری ها و تجهیزات نوین در کشف علمی جرم است.
او افزود: هر چه تجهیزات و امکانات پلیس در این زمینه بیشتر شود صیانت از جایگاه پلیس و مردم بهتر خواهد شد.
رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: بیشترین شکایات مردمی به سامانه 197 درباره نوع برخورد پلیس با مردم است.
سردار مقیمی افزود: با وجود اینکه در سالیان گذشته دوره های تعالی رفتار سازمانی برای کارکنان ناجا و به ویژه پلیس آگاهی برگزار شده است اما همچنان در این زمینه مشکلات و شکایاتی وجود دارد که باید مرتفع شود.
رئیس پلیس آگاهی افزود: با وجود آنکه نیروی انتظامی با کمبود اعتبار مواجه است اما ناجا نگاه ویژه ای به پلیس آگاهی دارد.
او گفت: اساس کار در پلیس آگاهی پیشگیری و کشف جرایم است زیرا هرچه در این راه موفق تر عمل کنیم ریسک ارتکاب جرم بالاتر می رود.

دانلود

 

 

 

 

 

نظر شما