شناسهٔ خبر: 11830019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کنفرانس خبری روزانه وزارت خارجه آمریکا

واشنگتن: روس‌ها با بشار اسد عقد اخوت نبسته‌اند/خودداری از تبریک به ارتش سوریه برای آزادسازی تدمر

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز دوشنبه به سوالات خبرنگاران درباره موضوعات مختلف، از جمله تحولات سوریه پاسخ داد. 

جان کربی در پاسخ به سوال «مت‌لی»، خبرنگار آسوشیتدپرس درباره موضع دولت آمریکا در این باره مدعی شد بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه عامل ایجاد گروه تروریستی داعش بوده است. 

وی درباره اینکه آیا واشنگتن حاضر به تبریک به دولت سوریه به خاطر این دستاورد است گفت که ترجیح می‌دهد موضوع را به همان‌گونه که لحظاتی پیش مقوله‌بندی کرده، عنوان کند. کربی علی‌رغم این از خروج نیروهای داعش از پالمیرا استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «ما فکر می‌کنیم اینکه داعش دیگر آنجا را کنترل نمی‌کند، خوب است. حالا که این را گفتیم، این را هم باید بگوییم که ما البته متوجه این هستیم که بهترین امیدواری‌ها برای مردم سوریه افزایش توانمندی‌های بشار اسد برای ستم به مردم سوریه نیست.»

 جان کربی در بخش دیگری از این کنفرانس خبری با تکرار ادعاهای جان کری، وزیر خارجه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز درباره موضع روس‌ها درباره آینده رئیس‌جمهور سوریه گفت: «روس‌ها با بشار اسد عقد اخوت نبسته‌اند.»

جان کری، روز یکشنبه در پاسخ به سوال مجری سی‌بی‌‌اس نیوز درباره موضوع یادشده گفته بود: «آنها با اسد عقد اخوت نبسته‌اند. آنها معتقدند که مردم سوریه باید در چارچوب این فرایند سیاسی، انتخاب کنند. اما این را می‌فهمند که بایستی یک دوره انتقال سیاسی وجود داشته باشد.»

انتهای پیام/ * 

نظر شما