شناسهٔ خبر: 11708222 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

افزونه‌های مرورگر Edge می‌توانند در گوگل کروم هم اجرا شوند

صفحه دانلود افزونه‌های مرورگر اج مایکروسافت بالاخره به تازگی نمایان شد و با وجود اینکه فعلا نمی‌توان این پلاگین‌ها را در مرورگر یاد شده نصب کرد، توسعه دهنده‌ای به نام Bavo Luysterborg توانسته این افزونه‌ها را در مرورگر محبوب گوگل کروم اجرا کند. شرکت Legoo به تازگی گوشی جدیدی به نام S۹ رونمایی کرده است که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه پرچمدار جدید و گران قیمت اپل، آیفون ۱۰، ‌می باشد. در حالی که سال 2017 رو به اتمام است و همه در حال آماده شدن برای کوچ به سال 2018 هستند، زمان آن رسیده تا نگاهی به بهترین گوشی‌های معرفی شده در سال جاری بیاندازیم. یکی از قابلیت های خوب اینستاگرام که بسیاری از کاربران انتظارش را می کشیدند، بالاخره ساعاتی پیش از فاز آزمایشی خارج شد و در اختیار عموم کاربران قرار گرفت. قابلیت دنبال کردن هشتگ ها که حدودا یک ماه مراحل تست را پشت سر گذراند به کاربران این امکان را می دهد که هشتگ ها را مثل یک حساب کاربری دنبال کنند. عکس‌های منتسب به گوشی آنر 9 لایت (Huawei Honor 9 Lite) منتشر شد. این تلفن هوشمند با شماره مدل LDD-xxx، به نمایشگری کم‌حاشیه و دوربین دوگانه تجهیز خواهد شد. باگ خطرناک لپ تاپ های اچ پی نقض امنیتی است که توسط محققان کشف شده است. این باگ، می‌تواند هر‌آنچه کاربران با کیبورد لپ تاپ خود تایپ می‌کنند را ضبط کند. به لطف آپدیت جدید اپلیکیشن، ارسال سلسله توییت از همیشه راحت تر شده است. توییتر در آخرین آپدیت اپلیکیشن خود گزینه ای اضافه کرده که در فیلد نوشتن توییت بتوانید مثل ایجاد یک نظرسنجی، تعداد توییت هایتان را هم مشخص کنید تا همگی به طور همزمان توییت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم کلیک ، مشخصا پیداست که هدف مایکرسافت این بوده که کار را برای توسعه دهندگان آسان کند تا به این صورت انتقال افزونه‌های آن‌ها از کروم به Edge زحمت کمی بخواهد. به نظر می‌رسد که با تغییراتی جزئی در فایل‌های مانیفست و چند پچ کوچک دیگر، امکان پورت کردن افزونه‌های کروم برای Edge محیا خواهد شد.

در حال حاضر تا لحظه نوشتن این مطلب در صفحه دانلود افزونه‌های مرورگر جدید مایکروسافت، شاهد افزونه‌های مترجم متن، Reddit و ژست‌های Mouse Gestures هستیم.

آزمایشات مختلف مشخص کرده‌اند که احتمالا ساختن پلاگین‌های مرورگر گوگل کروم برای مرورگر Edge چندان هم سخت نخواهد بود که همین موضوع باعث می‌شود امیدوار باشیم به‌زودی توسعه دهنگان مختلف نسبت به پورت کردن افزونه‌های خود برای این مرورگر جدید اقدام کنند.

منبع: آی تی رسان

نظر شما