شناسهٔ خبر: 11635249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

انفجار نارنجک‌های دست‌ساز در جوادیه تهران/ دو برادر مصدوم شدند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مجروح شدن دو بردار جوان هنگام ساخت مواد محترقه در جوادیه تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در تشریح این حادثه اظهار داشت: این حادثه شب گذشته توسط اهالی محل به سامانه 125 آتش نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه های 95 و 96 به محل حادثه در کوی جوادیه، خیابان ده متری اول اعزام شدند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران افزود: متأسفانه دوبرادر 15 و 30 ساله با استفاده از مواد اولیه ساخت ترقه شامل اکلیل و سرنج در طبقه اول ساختمان دو طبقه قدیمی که تبدیل به کارگاه خیاطی شده بود سرگرم ساخت مواد محترقه بودند که ناگهان این مواد با صدای مهیبی منفجر شد.

به گفته وی، انفجار مواد محترقه در طبقه اول این ساختمان دوطبقه قدیمی به وسعت 50 مترمربع اتفاق افتاد که باعث به هم ریختگی لوازم موجود در این محل و شکستن در و پنجره های آن شد. با جستجویی که در محل حادثه انجام شد در داخل یکی از کمدها مقدار زیادی مواد محترقه شامل 30 نارنجک دست ساز به وزن 700 گرم تا یک کیلو گرم، 40 تا 50 عدد ترقه کوچک و همچنین مقداری مواد اولیه در داخل کیسه پیدا شد که اگر این مواد منفجر می شد قطعا خسارات سنگینی در این محل رخ می داد و منازل زیادی در اطراف دچار تخریب می شد.

ملکی تصریح کرد: تمام مواد محترقه موجود در محل با همکاری عوامل انتظامی برای معدوم آن از ساختمان خارج و به مکانی امن منتقل شد.
 

نظر شما