شناسهٔ خبر: 11552398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه مطرح کرد

فروکش کردن آب در دشت‌های کرمانشاه/اراضی ملی کرمانشاه دارای سند مالکیت شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراد ‌شیخ‌ویسی ظهر امروز در نشست مشترک قضات دادگستری و جنگل‌بانان با موضوع "منابع طبیعی، جنگل‌بانان و قانون" در کرمانشاه، گفت: سرانه جنگل در استان کرمانشاه کمتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سرانه جهانی جنگل را 7 هزار مترمربع و این میزان را در کرمانشاه 2 هزار و 600 مترمربع عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای توسعه و حفاظت از منابع طبیعی تلاش کنیم.

شیخ‌ویسی با اشاره به افزایش نزولات جوی در کشور و استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بحران کم‌آبی در جهان اشاره کرد و بحران آب را یک مخاطره جدی برای امنیت کشورها در آینده برشمرد.

وی از فروکش کردن آب در دشت‌های استان کرمانشاه خبر داد و بیان داشت: باید با فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب و توسعه منابع طبیعی برای نجات از این وضعیت بحرانی تلاش کنیم.

این مسئول میزان زمین‌های مرتعی در استان کرمانشاه را دوسوم مساحت استان عنوان کرد و افزود: برای احیای جنگل به زمانی در حدود سه قرن نیاز داریم و این در حالی است که تنها 8 هزار هکتار جنگل را در استان کرمانشاه احیا کرده‌ایم.

مدیر کل منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان کرمانشاه خواستار همکاری جدی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با تخریب‌کنندگان منابع طبیعی شد و گفت: اصحاب رسانه نقش اساسی در اطلاع‌رسانی موضوعات مربوط به منابع طبیعی دارند.

گفتنی است، منابع طبیعی با اخذ سند از ثبت‌احوال، برای 98 درصد اراضی ملی کرمانشاه سند مالکیت تهیه کرده است.

انتهای پیام/81008/ش20/پ3003

نظر شما