شناسهٔ خبر: 11486870 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

خواندنی از ورزش

صاحب‌خبر -

* تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران برای نخستین بار به دسته دوم جهان صعود کرد. تیم ملی تنیس روی میز بانوان کشورمان در بازی دوم خود در مسابقات جهانی مقابل ونزوئلا به میدان رفت و مقابل حریف خود 3 بر 2 به پیروزی رسید.تیم ملی تنیس روی میز بانوان با این نتیجه برای نخستین بار به دسته دوم جهان صعود کرد.
*قاسم رضایی و افشین بیابانگرد، فرنگی‌کاران اوزان ۹۸ و ۷۱ کیلوگرم ایران، به ترتیب در رده دوم و سوم برترین‌های جهان در جدیدترین رده‌بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی جای گرفتند.
* فدراسیون جهانی والیبال با ارسال دعوت‌نامه‌ای، محمد شاهمیری را برای قضاوت در لیگ جهانی ۲۰۱۶ در کشورهای آمریکا و روسیه دعوت کرد.FIVB چندی پیش با ارسال دعوت‌نامه‌ای از شاهمیری جهت قضاوت در مسابقات انتخابی المپیک و بازی‌های المپیک ریو دعوت کرده بود.
* مناف هاشمی معاون توسعه مالی و پشتیبانی وزارت ورزش از پرداخت بیش از ۱۰۰ درصد بودجه مصوب به چند فدراسیون ورزشی خبر داد و گفت: 10 فدراسیون بین 95 تا 100 درصد بودجه خود را دریافت کرده‌اند همچنین به چند فدراسیون بیش از 100 درصد بودجه پرداخت شده است. آمار پرداختی به کشتی نزدیک به 100 درصد بوده است که تا پایان سال آن را کامل خواهیم کرد ضمن اینکه سایر فدراسیون‌ها نیز بیش از 80 درصد بودجه خود را تاکنون دریافت کرده‌اند.
* هفدهمین دوره مسابقات والیبال نشسته لیگ برتر باشگاه‌های ایران با قهرمانی تیم ثامن‌الحجج سبزوار به پایان رسید. تیم ثامن با ۱۴ بازی و ۱۴ برد به عنوان قهرمان این دوره از رقابتهای والیبال نشسته معرفی شد.تیم  ذوب‌آهن اصفهان با ۱۴ بازی  و ۱۱ برد و تیم پالایش نفت آبادان با ۱۴ بازی و ۹ برد به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم رسیدند. مسابقات والیبال نشسته لیگ برتر باشگاه‌های ایران با انجام ۵۶ مسابقه در دور رفت و برگشت در تاریخ ۱۴ اسفند با انجام مسابقه پایانی بین تیم ثامن‌الحجج سبزوار و ذوب آهن اصفهان به پایان رسید. در این بازی نماینده خراسان با حساب سه بر صفر برنده شد.

نظر شما