شناسهٔ خبر: 11373551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

حاجی‌بابایی:

استیضاح ۳ وزیر به دنبال هم از روز اول دارای ابهام بود

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام استیضاح سه وزیر یک کابینه به دنبال هم در روز اول دارای ابهام بود و به همین دلیل فراکسیون ولایی وارد این حرکت نشد. بن‌بست مجلس در استیضاح وزرا، ضربه مهلکی به آرای مردم و جایگاه مجلس است.

صاحب‌خبر -

قانون- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام استیضاح سه وزیر یک کابینه به دنبال هم در روز اول دارای ابهام بود و به همین دلیل فراکسیون ولایی وارد این حرکت نشد. بن‌بست مجلس در استیضاح وزرا، ضربه مهلکی به آرای مردم و جایگاه مجلس است.

به گزارش قانون به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در تذکری شفاهی به هیات رییسه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دو روز گذشته مجلس دارای استیضاحاتی بود که نتایجش را شاهد بودیم. اعلام استیضاح سه وزیر از یک کابینه پشت سر هم از روز اول دارای ابهام بود و به همین دلیل فراکسیون ولایی از روز اول وارد این حرکت نشد. جایگاه مجلس با ارزش است و مجلس در راس امور قرار دارد. نمایندگان نیز باید تلاش کنند تا در راس امور باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این دو روز مردم شاهد بحث‌هایی بوده‌اند که در مجلس انجام شد و از تریبون مجلس مسائلی مطرح شد. این مسائل درخصوص سقوط هواپیما، کشتی سانچی و دفاع از جایگاه مردم بود و مردم فکر می‌کردند نمایندگان نگاه مستند به این قضایا دارند و به دنبال آن استیضاح انجام می‌دهند و اما نتیجه استیضاح رای مجدد وزرا بود. مباحثی در مجلس مطرح شد که نباید این اتفاق می‌افتاد و بازخورد مثبتی در جامعه برای مجلس نخواهد داشت.

حاجی بابایی افزود: هر کدام از نمایندگان و فراکسیون‌ها حق دارند موضع‌گیری داشته باشند، اما هیات رییسه باید استیضاح‌هایی را که مطرح می‌شود هم از نظر استحکام و هم از نظر پیگیری و اینکه چه نتیجه‌ای را به دنبال خواهد داشت مد نظر قرار دهد؛ البته گاهی هیات رییسه نیز از طرف ما نمایندگان تحت فشار قرار می‌گیرد و ما می‌گوییم که باید این استیضاح پذیرفته شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند، این مجلس تا پایان دوره هیچ استیضاحی را به نتیجه نخواهد رساند و با مشکل جدی روبه‌رو می‌شود. بن‌بست مجلس در استیضاح وزرا ضربه مهلکی به آرای مردم در جایگاه مجلس است. مجلس عصاره فضائل ملت و خون شهیدان است و نباید ارزان فروخته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما