شناسهٔ خبر: 11290337 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی «کیمیا»

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی صداوسیما تولید فیلمنامه‌های قوی است، درباره سریال کیمیا گفت: یکی از نقاط قوت مجموعه «کیمیا» محوریت نقش زن در مقام دختر، خواهر و همسر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، مراسم تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی «کیمیا» بعد از ظهر امروز -سه شنبه ۴ اسفندماه- ساعت ۱۴ با حضور محمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما، امین صدیقی رئس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، علی اصغر پورمحمدی معاون سیما، رحمان سیفی آزاد مدیر مرکز امور نمایشی سیما، محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما، مهدی صباح مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما و مسعود گرجی رئیس حوزه ریاست در محل مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد. 

بنا بر این گزارش،‌محمدرضا شفیعی (تهیه کننده)، جواد افشار(کارگردان)، مسعود بهبهانی‌نیا و زهرا پارسافر (نویسندگان)، رضا کیانیان، آزیتا حاجیان، حسن پورشیرازی، مهرآوه شریفی‌نیا، نیکی کریمی، محمدرضا شریفی‌نیا، گلاره عباسی، مهدی پاکدل، پوریا پورسرخ، گلوریا هاردی، زهرا سعیدی، فخرالدین صدیق شریف، مهدی سلطانی، سیدمهرداد ضیائی، رضا توکلی، علی شادمان و سوگول طهماسبی نیز از جمله عوامل سریال در این مراسم حضور داشتند.

 

در این مراسم سرافراز با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از عوامل جلوی دوربین و پشت دوربین این مجموعه ۱۱۲ قسمتی قدردانی کرد.

در این مراسم خانواده شهید باقری از جمله شهدای مدافع حرم نیز حضور داشتند که زینب دختر کوچک این شهید که از مخاطبان پرو پا قرص این سریال بود، هدیه سرافراز را از گلوریا هاردی بازیگر فرانسوی سریال که نقش آزاده را ایفا می‌کرد، دریافت کرد.

سرافراز ضمن قدردانی از سازندگان سریال کیمیا گفت: ما به خط داستانی اهمیت می‌دهیم و معتقدیم آثار به ویژه سریال‌های طولانی باید به صورت گروهی نوشته شوند. گروهی نوشتن منجر به تنوع داستان می‌شود و فضای قوی‌تری برای کار رقم می‌زند. نویسنده با خلاقیت یک ایده را پایه‌گذاری کند اما فیلمنامه به صورت گروهی نوشتن جذاب‌تر است و فیلمنامه قوی‌تری را به تولید می‌رساند.

 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی صداوسیما تولید فیلمنامه‌های قوی است. فیلمنامه دو بال برای پرواز می‌خواهد. یکی داستان جذاب و گیرا و دوم محتوا و مضمون تا به موفقیت برسد. سریال کیمیا طیف گسترده‌ای مخاطبان را در بر می‌گرفت و این مجموعه نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی به راحتی از طریق مجموعه‌هایی مثل کیمیا به طور غیر مستقیم قابل ترویج است.

سرافراز اظهارداشت: یکی دیگر از برجستگی‌های سریال کیمیا این بود که محوریت داستان برعده یک زن بود که در نقش‌های مادری، همسری و خواهری نقش پررنگی داشت و باعث گیرایی داستان شد.

در این مراسم رضا کیانیان، حسن پورشیرازی محمدرضا شریفی‌نیا، محمدرضا شفیعی، جواد افشار، مهدی پاکدل، آزیتا حاجیان، مهرآوه شریفی‌نیا و گلوریا هاردی صحبت کردند.

کیانیان نیز در این مراسم عنوان داشت: عشق بخش مهمی از زندگی مردم است و یک عامل برای جذابیت سریال‌های ما. امیدوارم این عامل حذف نشود. من در آبادان و خرمشهر تیم را همراهی نکردم اما لازم می‌دانم از مردم خوب این شهرها و الاهلی کوچه بهبود تشکر ویژه کنم.

آزیتا حاجیان موفقیت سریال را مرهون این دانست که مردم آن را از خودشان دانسته‌اند و به خاطر کمترین حذفیاتی که در طول سریال اعمال شده، از سرافراز تشکر کرد.

مهرآوه شریفی‌نیا نیز عنوان کرد: کیمیا از معدودترین آثاری است که هیچ سکانسی از آن حذف نشده و اصلاحات جزئی صدمه‌ای به کل کار نزده بود.

محمدرضا شریفی‌نیا و پاکدل نیز در سخنانی به طور مشترک بر کمترین حذفیات سریال تاکیده کرده و آن را عامل موفقیت سریال دانستند.

به گزارش فارس، بخشی از این مراسم نیز به قدردانی سرافراز از صدیقی به خاطر مدیریت در بازبینی و اصلاحات این مجموعه که در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی انجام شده بود، اختصاص یافت.

سرافراز همچنین از پورمحمدی نیز به دلیل ساخت اولین سریال پرقسمت تلویزیون قدردانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما