شناسهٔ خبر: 1120278 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گلف نیوز گزارش داد:

طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کامل کرانه باختری

پایگاه اینترنتی گلف نیوز در گزارشی نوشت: اسرائیل خواستار کنترل کامل بر همه بخش های کرانه باختری رود اردن است. در راستای این هدف، چند تن از سیاستمداران مهم عضو ائتلاف نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از بیرون راندن دست کم دو میلیون و 800 هزار فلسطینی از کرانه باختری و شرق بیت المقدس حمایت کرده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش   سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،  در حقیقت اسرائیل قصد اشغال غزه را ندارد. این بدان معناست که حمله ویرانگر این رژیم به غزه راهی برای منحرف کردن توجه کشورهای جهان از اهداف واقعی تل آویو در کرانه باختری بود. اسرائیل به عنوان بخشی از طرح خود برای تسلط بر کرانه باختری و در نهایت تصرف کامل این منطقه، این هفته از طرحی برای اشغال بخش دیگری از سرزمین های فلسطینیان خبر داد که در 30 سال اخیر بی سابقه است. اسرائیل روند تصاحب چهار کیلومتر مربع از روستاهای جنوب بیت لحم را از دست صاحبان فلسطینی آن آغاز کرده است تا آنها را در اختیار شهرک نشینان صهیونیست قرار داد.
 
مقامات اسرائیل تلاش می کنند این اقدام اشغالگرانه خود را توجیه کنند و به آن مشروعیت بخشند. آنها می گویند این اقدام، مجازات جمعی فلسطینی ها به علت ربودن و قتل سه نوجوان اسرائیلی در این منطقه در ماه ژوئن است. در حالی که هر گونه ربط دادن این دو موضوع به یکدیگر کاملاً غیرقانونی، و سرپوشی است برای پنهان کردن نیت واقعی اسرائیل برای ادعای مالکیت و تصاحب هر اندازه از خاک کرانه باختری که می تواند، و افزایش تسلط بر سرزمین های فلسطینی و بیرون راندن فلسطینیان از محل زندگی خود. 

اسرائیل در حال حاضر بیش از 500 هزار یهودی را در شهرک های غیرقانونی در کرانه باختری اسکان داده است و نتانیاهو این افراد را بخش مهمی از هویت  اسرائیل می داند. هدف نتانیاهو تاسیس یک کشور کاملاً یهودی  و بیرون راندن همه فلسطینی ها از سرزمین فلسطین است. وی از هیچ اقدام و توجیهی برای مخفی کرن این هدف خود فروگذار نمی‌کند.


انتهای پیام/

نظر شما