شناسهٔ خبر: 11199087 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

خرید و فروش نامزدی با چاشنی فشار در ائتلاف اصلاح‌طلبان

منابع رسانه‌ای و خبری از اصفهان گزارش می‌دهند كه لیست اصلاح‌طلبان این شهر نیز با فشار گروه‌های مختلف دچار تغییر شده است و نام یكی از نامزدهای نهایی‌شده این لیست بدون اطلاع خود این نامزد از لیست حذف و فرد دیگری جایگزین آن شده است.

صاحب‌خبر - به گزارش نما ، همزمان با آغاز زمان تبلیغات انتخابات و نهایی شدن لیست‌های انتخاباتی از روزها قبل، گروه فشار اصلاح‌طلبان با اعمال نفوذ و سهم‌خواهی دیگر جریان‌های همسو‌ با این جریان از جمله کارگزاران، بدون اطلاع نامزدها تغییراتی را در لیست‌های این ائتلاف در شهرهای مختلف انجام داده است؛ کما اینکه در تهران نیز لیست‌ این ائتلاف پس از اعلام‌شدن، تغییراتی را شاهد بود و احتمال جابجایی نامزدها همچنان متصور است. محسن دلاویز از جمله نامزدهای لیست ائتلاف اصلاح طلبان در تهران بود که به ناگاه حذف شد. (جزئیات بیشتر)

اما منابع رسانه‌ای و خبری از اصفهان نیز گزارش می‌دهند که لیست اصلاح‌طلبان این شهر نیز با فشار گروه‌های مختلف دچار تغییر شده است و نام یکی از نامزدهای نهایی‌شده این لیست بدون اطلاع خود این نامزد از لیست حذف و فرد دیگری جایگزین آن شده است.

خرید و فروش نامزدی با چاشنی گروه فشار در ائتلاف اصلاح‌طلبانکوروش محمدی دیگر نامزد جبهه اصلاحات است که با وجود قرار گرفتن در لیست ائتلاف، در میانه راه تبلیغات متوجه حذف نام خود از ائتلاف اصلاح‌طلبان در شهر اصفهان شد.

رئیس ستاد تبلیغاتی محمدی گفته است: بعد از اقدام عجیب و غافلگیر کننده شورای هماهنگی و راهبردی اصلاحات اصفهان در خصوص حذف دکتر محمدی از لیست 5نفره ائتلاف اصلاح طلبان، بنای ایشان فعلا بر سکوت و مداراست اما ستاد دکتر محمدی در نظر دارد در زمان تبلیغات انتخاباتی 3 نشست خبری در خصوص مسائل و حواشی این اقدام عجیب و خارج از ضابطه برگزار کند که بر اساس آن در روز شنبه نشستی خبری با عنوان "لیست ائتلاف اصلاح طلبان از ورود تا خروج" ، روز دوشنبه با عنوان "اصلاح طلبان و تبیین شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی" و روز چهارشنبه با عنوان "اخلاق ، صداقت و تعهد اصلاح طلبان به مردم و بدنه اجتماعی و جوانان" و با دعوت از رسانه های استانی و کشوری در محل ستاد برگزار خواهد شد.

شهیدی همچنین از صدور چند بیانیه مرتبط در زمان تبلیغات انتخابات نیز خبر داد و گفت: این بیانیه ها درد و دل های صریح دکتر محمدی و هواداران و حامیان ایشان با اصلاح طلبان و جریانات سیاسی استان اصفهان و کشور و نامزدهای انتخابات می باشد.

منابع محلی اصفهان هم این اقدام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان را به «سنگالیزه‌کردن» نامزد مورد نظر تعبیر کرده است؛ اصطلاحی که پس از برکناری منوچهر متکی در سفر سنگال در ادبیات سیاسی وارد شد.

این اتفاق در حالی رخ داده است که زمزمه‌های خرید و فروش لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان در حوزه‌های مختلف به گوش می‌رسد. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی چند روز قبل، از این نامزد اصلاح طلبان خواسته بود تا کناره‌گیری کند و نامزدی از کارگزاران جایگزین وی شود که با مخالفت او روبرو شده بود.

ائتلاف اصلاح‌طلبان در شهرهای مختلف متشکل از نامزدهای چند حزب دیگر است که هیچ‌یک ظرفیت ارائه لیست مستقل را نداشته و زیر چتر اصلاح‌طلبی تجمیع شده‌اند که حالا سهم‌خواهی‌های این احزاب نمایان می‌شود.

نظر شما