شناسهٔ خبر: 10993335 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

فضای امروز نیروی انتظامی، قرآنی است

ایسنا

صاحب‌خبر -

1454918402117_IMAGE11454859244451.jpg

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در انجام نهضت حفظ 10 میلیون نفری قرآنی بیش از 32 هزار نفر از خانواده نیروی انتظامی کشور حافظ جزء آخر قرآن‌کریم شده‌اند و امروز فضای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را فضای قرآنی فرا گرفته و ماموریت نیروی انتظامی ایجاب می‌کند که در این فضا و در پناه قرآن‌کریم فعالیت‌های خود را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوتراب بهرامی شب گذشته با حضور در مراسم شبی با قرآن در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان زنجان و خانواده‌های‌شان، اظهار کرد: امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از جمله سازمان‌های برتر کشور در شورای توسعه قرآن و در انجام فعالیت‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته و به دنبال اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور برای شناسایی استعدادها در سازمان اقدام شد، تصریح کرد: در خانواده بزرگ نیروی انتظامی و در سال اول 47 هزار نفر داوطلب حفظ جزء آخر قرآن بودند که این میزان در واقع یک‌چهارم مجموعه نیروی انتظامی کشور است که در پایان سال بیش از 12 هزار و 300 نفر در آزمون سازمان تبلیغات اسلامی قبول شدند.

بهرامی خاطرنشان کرد: امسال نیز در ادامه همان نهضت قرآنی 57 هزار نفر داوطلب شدند که تا امروز و بر طبق آماری که از 20 استان کشور احصاء شده است بیش از 20 هزار نفر موفق به حفظ جزء 30 شده‌اند که در مجموع و در انجام این نهضت قرآنی بیش از 32 هزار نفر از خانواده نیروی انتظامی کشور حافظ جزء آخر قرآن کریم شده‌اند که این آمار علاوه بر حافظان جزءهای مختلف قرآنی است.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال‌جاری 30 هزار نفر از نیروهای وظیفه و پایور و خانواده‌های آن‌ها در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کرده‌اند، گفت: امروز فضای نیروی انتظامی جمهوری اسلامی را فضای قرآنی فرا گرفته و ماموریت نیروی انتظامی ایجاب می‌کند که در این فضا و در پناه قرآن‌کریم فعالیت‌های خود را انجام دهد.

بهرامی با اشاره به اینکه علاوه بر حفظ قرآن باید عمل به فرامین و آیات آن در جامعه نهادینه شود، تاکید کرد: در کشور عربستان می‌توان مشاهده کرد که عموم مردم به سادگی قرآن را از حفظ دارند ولی نه تنها درکی از آن ندارند، بلکه بلای جان کشورهای مسلمان در سراسر جهان از جمله یمن، افغانستان، عراق نیجریه و لبنان شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نباید فقط به خواندن و حفظ قرآن اکتفا کرد، گفت: یکی از نگرانی‌‎های پیامبر عظیم‌الشأن اسلام در زمان وفات‌شان این بود که قرآن فقط وسیله‌ای برای خواندن با صدای خوب باشد، در حالی که این کتاب الهی سبک زندگی را آموزش می‌دهد.

همچنین در این مراسم سردار علیرضا صالحی ، فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تدین، تعهد و ولایت‌مداری گفتمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است.

صالحی با بیان اینکه امروز تدین، تعهد و ولایت‌مداری گفتمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: خدمت در نیروی انظامی جمهوری اسلامی ایران بسیار متفاوت‌تر از خدمت در سال‌های قبل از انقلاب است.

سردار صالحی با اشاره به اینکه امروزه هرچه داریم از قرآن است، تصریح کرد: پلیس ایران اسلامی امروز در صدر پلیس کشورهای مسلمان قرار دارد که فرماندهی آن بر عهده مجتهدی دانشمند است و راهبرد این نیرو بر گسترش دین اسلام و تقویت آن بر اساس اندیشه‌های عدالت‌خواهی بنیان نهاده است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از برگزیدگان مسابقات قرآنی و خادمین نماز فرماندهی انتظامی استان زنجان تجلیل شد.

برچسب‌ها:

نظر شما