شناسهٔ خبر: 10910245 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون میراث فرهنگی استان زنجان:

 ۳۰۰ واحد تولید صنایع‌دستی در استان زنجان فعالیت می کنند

زنجان - معاون صنایع‌‌دستی اداره‌‌كل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از فعالیت ۳۰۰ واحد تولید صنایع‌دستی در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمود علی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر از فعالیت ۳۰۰ واحد صنایع‌دستی در استان زنجان خبر داد و افزود: این استان به لحاظ تنوع صنایع‌دستی در کشور برتر است و فروش خوبی را در دارد. 

وی با بیان اینکه ۸۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان بسیار فعال است، گفت: زنجان در بحث فلزکاری جزو شش استان برتر کشور است.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، به بیمه صنعتگران در استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: ۷۰ درصد بیمه صنعتگران را دولت و ۳۰ درصد را خود صنعتگران تقبل می‌کنند و این اداره کل به بحث بیمه صنعتگران بسیار اهمیت می‌دهد.

علی‌محمدی تأکید کرد: هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان زنجان از جنبه‌های مختلفی چون قدمت و اصالت، جنبه اقتصادی و فرهنگی موردتوجه است.

وی افزود: برخی از صنایع‌دستی استان زنجان همچون چاقو از قدمت شش هزارساله برخوردار هستند و این امر بیانگر اصالت صنایع‌دستی است، بنابر این باید به بیمه صنعتگران توجه شود. 

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، یادآور شد: در بحث بیمه به‌صورت میدانی راستی آزمایی ها در حال انجام است و سازمان تأمین اجتماعی هم در حال بازدید از کارگاه ها است.

علی‌محمدی افزود: انحراف بیمه‌ای استان زنجان در زمینه صنایع‌دستی پایین است و امیدواریم با اتمام راستی آزمایی به‌صورت ملی مجوز بیمه جدید ابلاغ و بیمه دوباره انجام شود. 

وی افزود: در حال حاضر در زمینه بیمه هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان زنجان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد و افرادی که درخواست بیمه دارند، بیمه آنها بر اساس شرایط انجام می‌شود. 

نظر شما