شناسهٔ خبر: 1088553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سنگيني کفه رياست به نفع مسجد جامعي؛

برگزاري انتخابات هيأت رئيسه شوراي شهر تهران در هاله اي از ابهام

در شرايطي که امروز نودمين جلسه غير علني شوراي شهر تهران در حال برگزاري است، اما؛ تاکنون مشخص نشده که قرار است رأي گيري براي انتخابات هيأت رئيسه شورا امروز برگزار شود يا خير.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در شرايطي که گفته مي شد به احتمال فراوان انتخابات هيأت رئيسه شوراي شهر تهران روز سه شنبه و با حضور اصحاب رسانه برگزار خواهد شد و تعداد زيادي از اعضاي شورا نيز پيش از اين در مصاحبه هاي خود به اين موضوع تأکيد کرده کرده بودند، اما؛ اين احتمال وجود دارد که رأي گيري براي اين انتخابات امروز و در غياب خبرنگاران برگزار شود.
در شرايط کنوني، انتخاب رئيس آينده شوراي شهر تهران از ميان دو گزينه؛ يعني احمد مسجد جامعي رئيس حال حاضر شوراي شهر تهران و مهدي چمران، رئيس شوراي عالي استان ها، بيش از انتخاب ساير اعضاي هيأت رئيسه مورد توجه است و اين طور به نظر مي رسد که در انتخابات هيأت رئيسه شوراي شهر تهران آراي نفرات به نفع احمد مسجد جامعي باشد.
گفته مي شود، حتي تعدادي از اعضاي اصولگراي شورا نيز قرار است رأيي که پيش از اين و در انتخابات قبلي به مهدي چمران داده را تغيير دهند و رأي اين بارشان به سود مسجد جامعي باشد. البته در اين ميان مباحث مختلفي، از جمله معرفي احمد دنيا مالي به عنوان گزينه جديد اصولگرايان شورا براي رياست شوراي شهر تهران مطرح شده بود که برخي از اعضاي اين طيف اين موضوع را تکذيب کردند.
پس از انتخابات غير علني که براي مشخص شدن شهردار تهران برگزار شد و حرف و حديث هاي بسياري، از جمله مخدوش بودن رأي حسين رضا زاده و رأي خارج از تشکيلات الهه راستگو را در پي داشت، احمد مسجد جامعي تأکيد ويژه اي به علني بودن انتخابات هيأت رئيسه شوراي شهر داشته و پيش از اين نيز اعلام کرده که براي آغاز نشدن حاشيه ها، انتخابات هيأت رئيسه شورا به صورت علني برگزار خواهد شد.
تاکنون و در شرايطي که بيش از نيمي از زمان نودمين جلسه غير علني امروز، يکشنبه، شوراي شهر تهران رو به اتمام است، اما؛ هنوز برگزاري اين انتخابات در هاله اي از ابهام قرار دارد و مشخص نيست اين رأي گيري امروز و در مراسمي غير علني برگزار خواهد شد يا اعضا اين انتخابات را به روز سه شنبه موکول خواهند کرد.
به هر ترتيب، اين طور به نظر مي رسد که اين بار شانس مهدي چمران که از سال 82 تا 92 رياست شوراي شهر تهران را بر عهده داشته کم تر از احمد مسجد جامعي است که از سال 85 و هم زمان با آغاز به کار سومين دوره شوراي اسلامي شهر تهران به جمع نمايندگان مردم پايتخت در پارلمان شهري پيوسته است.

نظر شما