شناسهٔ خبر: 10792702 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

ایران و فیلیپین کمیسیون مشترک اقتصادی را در آینده نزدیک برگزار می کنند

پس از 12 سال از آخرین جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فیلیپین، در دیدار دکتر واعظی با قائم مقام وزیر امور خارجه فیلیپین، دو طرف بر گسترش همکاری ها و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر واعظی در این دیدار به عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی، با اشاره به وجود زمینه های مختلف همکاری بین دو کشور،‌ گفت:  نیاز به شناخت بیشتر توانایی ها در زمینه های علمی، فناوری و به ویژه IT وICT و CT یکدیگر داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به روابط مناسب و خوب دو کشور اظهار داشت: همکاریهای تجاری، نفتی، کشتیرانی، بانکی، توریسم و صدور روادید مواردی است که با فعال شدن کمیسیون همکاری های اقتصادی می تواند در توسعه روابط دو کشور موثر باشد.

وی با دعوت از وزیر همتای فیلیپینی خود جهت حضور در تهران، خواستار برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک شد و افزود: بایستی بخش خصوصی دو طرف را برای همکاری حمایت کنیم.

لاورا دل روزاریو قائم مقام وزیر امور خارجه فیلیپین، نیز در این دیدار با تشکر از دولت ایران برای حمایت از اتباع فیلیپینی حاضر در ایران ادامه داد: با توجه به حضور اتباع فیلیپینی در جزیره کیش مایل هستند در این جزیره کنسول افتخاری دایر نمایند.

وی با تاکید بر همکاریهای توریستی، تسهیل ترتیبات ویزائی را موجب توسعه روابط تجاری بین دو کشور دانست و افزود: با توجه به این که ایران در زمینه داروئی بسیار پیشرفته می باشد، همکاری های دارویی را با ایران را افزایش خواهیم داد.

قائم مقام وزیر امور خارجه فیلیپین،  با بیان این که ایران یکی از شش کشوری است که فیلیپین با آن کمیسیون مشترک در سطح وزیر دارد، ابراز امیدواری کرد: با تشکیل کار گروه های اقتصادی و زیربنایی، جلسه کمیسیون مشترک هر چه سریع تر برگزار شود.

نظر شما