شناسهٔ خبر: 10455666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

????? ????? ???? ?????- ??? ?????

??? ??? ?????? ??? ????? ?? ???? ????? ????? ???? ?? ???? ??? ????? ???? ??? ??? ?? ????? ????? ???? ??????.

صاحب‌خبر -

تيم ملي فوتبال ايران در دومين ديدار خود مقابل كره شمالي به ميدان رفت و با پيروزي يك بر صفر مقابل اين تيم راهي مرحله‌ي يك چهارم نهايي شد. در ادامه آمار كلي بازي و عملكرد تك به تك بازيكنان را با هم مرور مي كنيم.


* آمار كلي


درصد مالكيت توپ : ايران ‌49 - كره شمالي ‌51


دوندگي در زمين: ايران ‌109 كيلومتر - كره شمالي ‌110 كيلومتر


پاس سالم : ايران ‌285 - كره شمالي ‌204


شوت: ايران ‌3 - كره شمالي ‌11


شوت در چارچوب: ايران ‌2 - كره شمالي ‌4


كرنر: ايران يك - كره شمالي يك


خطا: ايران ‌26 - كره شمالي ‌22


سانتر: ايران ‌13 - كره شمالي ‌16


آفسايد: ايران ‌1 - كره شمالي ‌1


كارت زرد: ايران ‌3 - كره شمالي ‌2


** ميزان دوندگي بازيكنان ايران بر حسب كيلومتر


‌1- پژمان نوري ‌10.94


‌2- جواد نكونام ‌10.77


‌3- خسرو حيدري ‌10.72


‌4- كريم انصاري فرد ‌10.39 (تا دقيقه‌ي ‌89)


‌5- احسان حاج صفي ‌10.35


‌5- محمدرضا خلعتبري ‌10.35


‌7- سيد جلال حسيني ‌9.45


‌8- هادي عقيلي ‌9.19


‌9- محمد نصرتي ‌7.6 (تا دقيقه‌ي ‌61)


‌10- ايمان مبعلي ‌5.66 (تا پايان نيمه‌ي اول)


** عملكرد بازيكنان


كريم انصاري فرد:


مهاجم سايپا كه تك گل ايران را مقابل كره شمالي به ثمر رساند در اين ديدار عملكرد خوبي داشت و با ‌10.39 كيلومتر دوندگي توانست مدافعان كره شمالي را بارها آزار دهد.


انصاري فرد در نيمه نخست يك بار توانست دروازه كره شمالي را باز كند كه داور با اعلام خطاي هند گل او مردود اعلام كرد.


تنها نكته منفي در عملكرد انصاري فرد تعداد پاس هاي اوست كه مهاجم سايپا از ‌285 پاس سالم ايران تنها يك بار توانست توپ را به هم تيمي هايش برساند.


كريم انصاري فرد ، ‌31 درصد زمان حضورش در ميدان را در حال راه رفتن بود. ‌65 درصد در حال دويدن و ‌4 درصد هم در حال استارت زدن بود.


نمودار قلمروي منطقه اي انصاري فرد كاملا متقارن است. مهاجم گل زن تيم ملي كه در ديدار اول مقابل عراق به ميدان نرفت مقابل كره شمالي بيشتر زمان حضورش در ميدان را در نيمه زمين حريف و در پشت محوطه جريمه كره شمالي سپري كرد.


انصاري فرد با سرعت ميانگين ‌7 كيلومتر بر ساعت در زمين حركت كرد كه ‌0.4 كيلومتر از ميانگين تيم پايين‌تر بود.


هادي عقيلي:


بعد از پايان بازي كمتر كسي فكر مي كرد با توجه به اين كه كريم انصاري فرد تك گل ايران را به ثمر رساند عقيلي به عنوان بهترين بازيكن ميدان انتخاب شود اما نگاهي به عملكرد جزيي اين بازيكن نشان مي دهد كه انتخاب او به عنوان بهترين بازيكن زمين بي دليل نبوده است.


هادي عقيلي در ديدار مقابل كره شمالي ‌36 پاس سالم داشت و از اين حيث در ميان بازيكنان بهترين آمار را داشت.مدافع سپاهان هرگز مرتكب خطا نشد و ‌9.19 كيلومتر هم در زمين دوندگي داشت.


نمودار قلمروي منطقه اي عقيلي نشان مي دهد كه اين بازيكن با وجود قرار گرفتن در پست مدافع مياني بيشتر زمان حضورش را در سمت راست دفاع و متمايل به مركز بازي كرده است.عقيلي ‌47 درصد زمان حضورش در ميدان را در حال راه رفتن بود. ‌51 درصد در حال دويدن و تنها ‌2 درصد از حركتش را در حال استارت زدن بود.


محمدرضا خلعتبري:


ستاره ذوب آهن برخلاف ميدان عراق از ابتدا وارد ميدان شد و ‌20 پاس سالم در مجموع ‌90 دقيقه به هم تيمي‌هايش داد. خلعتبري يك شوت داخل چارچوب هم داشت كه به گل تبديل نشد.


با توجه به اين كه بيشتر موقعيت هاي خطرناك ايران از روي ضربات ايستگاهي به دست مي آيد گرفتن خطا از مدافعان حريف يكي از نكات مثبت به شمار مي رود كه خلعتبري در اين زمينه خوب كار كرد و توانست ‌4 خطا بگيرد.


خلعتبري كه ‌10.35كيلومتر دوندگي داشت با سرعت ميانگين ‌6/7 كيلومتر در زمين حركت كرد.


نمودار قلمروي منطقه اي خلعتبري نشان مي دهد كه اين بازيكن كاملا متمايل به چپ بوده و البته در كارهاي دفاعي هم به تيم كمك كرده است.


پژمان نوري:


مصدوميت آندرانيك تيموريان هر چند خبر ناخوشايندي بود اما پژمان نوري كه به جاي او از ابتدا در تركيب قرار گرفته بود عملكرد خوبي داشت و در نيمه دوم با حركت نفوذي از جناح چپ پايه گذار تك گل ايران شد. نوري ‌29 پاس سالم به هم تيمي هايش داد و يك شوت هم به سمت دروازه كره شمالي شليك كرد كه راهي به دروازه پيدا نكرد. نوري مقابل كره شمالي ‌4 بار خطا كرد و سه بار هم از بازيكنان حريف خطا گرفت. به نظر مي رسيد افشين قطبي وظيفه نفوذ و ارسال توپ به روي دروازه را به نوري واگذار كرده چرا كه اين بازيكن از مجموع ‌13 سانتر ايران سه بار اين كار را انجام داد. نوري با ‌10.94 كيلومتر دوندگي بهترين عملكرد را از اين حيث در ميان تمام بازيكنان داشت.


نمودار قلمروي منطقه اي نوري نشان مي دهد كه اين بازيكن بيشتر زمان حضورش را در ميانه ميدان و در دايره مياني زمين سپري كرده است. نوري ‌37 درصد زمان حضورش در زمين را راه رفت، ‌58 درصد دويد و تنها ‌5 درصد در حال استارت زدن بود.

 

نظر شما