شناسهٔ خبر: 10352692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ آيا سرپرست فدراسيون کاراته تا اينجاي کار نمره قبولي گرفته؟

ظاهرا سيد حسن طباطبايي که به عنوان سرپرست فدراسيون کاراته منصوب شده کاملا بر اوضاع و احوال اين رشته اشراف دارد و همين موضوع به او جرات داده هنوز چند ماه از حضورش نگذشته دست به تغيير و تحولات فني بزند.

صاحب‌خبر -

ايمان ميري

ظاهرا سيد حسن طباطبايي که به عنوان سرپرست فدراسيون کاراته منصوب شده کاملا بر اوضاع و احوال اين رشته اشراف دارد و همين موضوع به او جرات داده هنوز چند ماه از حضورش نگذشته دست به تغيير و تحولات فني بزند. گرچه هنوز هم خيلي ها بر اين باور هستند که ماموريت او در کاراته برگزار کردن مجمع است اما حال و هواي اين روزهاي اين رشته پيام‌هاي ديگري هم دارد. اينکه عليرضا سليماني به عنوان مسئول فني در کنار تيم اعزامي به رقابت‌هاي ليگ جهاني فرانسه حضور خواهد داشت و در مورد هدايت ملي‌پوشان هيچ صحبتي با غلامرضا دباغيان سرمربي تيم نشده گوياي تحرکاتي است که با اهدافي صورت مي‌گيرد. طباطبايي گرچه ظاهرا به دنبال حضور در کاراته نيست اما دانسته يا ندانسته تغييرات را به نوعي صورت مي‌دهد که به سود خود و يا گروه ديگري که قصد حضور در فدراسيون را دارند باشد.

هنوز يادمان نرفته عليرضا سليماني سرمربي تيم ملي کاراته چگونه در آستانه رقابت‌هاي قهرماني آسيا از سرمربيگري تيم ملي استعفا داد و دست فدراسيون را به قولي در پوست گردو گذاشت. در چنين شرايطي طباطبايي وي را در برخي از رسانه‌ها به عنوان گزينه‌اي براي سرمربيگري مطرح مي‌کند.

جدا از اين مسائل همانطور که در ابتداي مطلب اشاره شد ظاهرا سرپرست غير کاراته‌اي اين رشته خود را آنقدر آشنا با اين رشته مي‌داند که در مورد مسائل فني نيز نظر مي‌دهد و حتي پايش را از اين هم فراتر گذاشته و در اين مورد نيز دخالت‌هاي نه چندان کارشناسانه مي‌کند. البته بعد از بيان و طرح موضوع به اين مطلب اشاره مي‌کند که انتخاب بر گردن کميته فني يا شوراي فني است. نگارنده بر خود لازم مي‌داند که در اين بخش به اين موضوع اشاره کند که تکنيک بيان و طرح موضوع و سپس کنار کشيدن يکي از شيوه‌هاي منسوخ بوده و سرپرست فدراسيون بهتر است با دقت بيشتري به بيان موضوعات مختلف بپردازد.

طباطبايي به جاي پرداختن به مسائل فني اگر به دنبال کمک به اين رشته است بهتر به دنبال برگزاري سريع و البته عادلانه انتخابات باشد زيرا حضور وي تا اينجاي کار نه تنها کمکي به کاراته نکرده بلکه به ضرر اين رشته نيز بوده است.

هنوز معلوم نيست تکليف برخي ملي‌پوشان که به همراه برخي مربيان بدون مجوز شوراي برون مرزي به خارج از کشور رفته‌اند چه شده و در کنار اين موضوع چرا زمان برگزاري ليگ‌ کاراته چندين مرتبه تغيير کرد؟ راستي بالاخره چند تيم در سوپرليگ مردان به روي تاتامي مي‌آيند و در اين ميان تکليف برخي ملي‌پوشان که بدون تيم هستند چه مي‌شود؟ هنوز معلوم نيست ماجراي گرفتن هزينه سفر به فرانسه از برخي نفرات گرفته شده است يا خير و اگر اينگونه نيست چرا مسئولين فدراسيون و علي‌الخصوص سرپرست فدراسيون اين موضوع را تکذيب نمي‌کنند؟ چرا رئيس کميته داوران را که از داوران خوب و زحمت کش کشور بود از سمت‌اش عزل کردند و چرا بعد از عزل وي سرپرست دبيري بر اين منصب هم نشست تا در فدراسيون کاراته دو شغل داشته باشد؟ دو شغلي که در زمان رياست عليرضا سمندر در يکي واقعا ناتوان بود و در ديگري نيز در سال‌هاي نه چندان دور کارنامه چندان درخشاني نداشته است؟ اگر اشتباه نکرده باشيم زمزمه‌هايي در زمان رياست سمندر به گوش مي‌رسيد که سرپرست دبيري حتي چند روزي را به حالت قهر در محل کار خودش حاضر نشده است. واقعا چرا نام فرزندان سرپرست دبيري و کميته داوران در جريان سفر به فرانسه مطرح است و اگر اينگونه نيست چرا مرداني اين موضوع را تکذيب نمي‌کند؟ آيا واقعا سرپرست فدراسيون از اين موضوعات اطلاعي ندارد؟ طباطبايي اطلاع ندارد که در جريان رقابت‌هاي غرب آسيا تيم ايران در سال هاي نه چندان دور با اين پتانسيل چگونه به عنواني که در شان کاراته کشورمان است هم نرسيد؟ واقعا اگر سرپرست فدراسيون از اين موضوعات بي‌اطلاع است پس چگونه در مسائل فني که حساسيت‌اش چندين برابر موضوعات فني است دخالت مي‌کند يا حداقل اينکه در اين موارد اظهار نظر مي‌کند؟! در هر صورت اميدواريم هر چه سريعتر عزم وزارت ورزش و جوانان براي برگزاري انتخابات اين رشته جزم شود تا بيشتر از اين‌ها شاهد ضربه خوردن کاراته نباشيم. اگر مشکلات فدراسيون کاراته در زمان سرپرستي سرپرست جديد با ميزان حضورش در فدراسيون با ديگر  روساي فدراسيون مقايسه کنيم به اين موضوع خواهيم رسيد که طباطبايي تا اينجاي کار نه تنها 20 نگرفته بلکه شايد هنوز به نمره قبولي نيز در کاراته نرسيده است.

 

نظر شما