شناسهٔ خبر: 10348596 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

هواوی میت 30 رونمایی شد؛ رقیبی جدی برای آیفون 11

امیر نیری

صاحب‌خبر -

هواوی میت 30 رونمایی شد. میت 30 و میت 30 پرو دو عضو جدید خانواده سری میت هواوی هستند که با پردازنده‌ها کایرین، سیستم دوربین چندگانه بی‌نظیر و نمایشگرهای قدرتمند لحظاتی پیش و  پا به عرصه رقابت گذاشتند.

هواوی میت 30 پرو معرفی شد

مقالات مرتبط:

پایگاه داده ابری هوآوی، رقیبی جدی برای Oracle،…
28 شهریور ماه، زمان رونمایی از گوشی میت 30 هواوی
هواوی از تلویزیون 4K هواوی ویژن رونمایی کرد
مشخصات رسمی میت ایکس ( Mate X) ، گوشی تاشو هواوی

در سال 2019 پرچمداران قدرتمندی به عرصه رقابت آمدند و حالا وقتش رسیده تا اعضای جدید خانواده هواوی میت 30 را هم به لیست مدعیان اضافه کنیم. این گوشی با دوربین سه گانه در زمینه عکسبرداری و فیلمبرداری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توان از همین حالا آن را رقیبی جدی برای اپل تلقی کرد.

طراحی و نمایشگر

هواوی میت 30 رونمایی شد

هواوی در میت 30 برای بهبود ارگونومیک دیوایس خود، نمایشگر را به شکل خمیده و بدون حاشیه طراحی کرده که مشابه آن در گوشی اس10 سامسونگ هم دیده می‌شود. البته نمایشگر میت 30 با 88 درجه خمیدگی فعلا رکورد دار این بخش است. ظاهر گوشی با استفاده از این نوآوری که هواوی آن را «Horizon display» نامگذاری کرده خیره کننده به‌نظر می‌رسد.

هواوی میت 30 رونمایی شد

هواوای در این گوشی از نمایشگر 6.62 اینچی اولد با رزولوشن 2340×1080 و نسبت نمایش 19.5:9 استفاده کرده که البته از فرمت HDR هم پشتیبانی می‌کند.

هواوی میت 30 بر خلاف پی30 پرو در رنگ‌های متنوع اما ساده عرضه می‌شود. این پرچمدار در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبز به بازار خواهد آمد. اما این پایان ماجرا نیست چراکه هواوی این گوشی را در سه نسخه دیگر با بدنه از جنس چرم در رنگ‌های مشکی، سبز و نارنجی نیز عرضه می‌کند.

معرفی هواوی میت 30

 

سخت افزار

با اینکه میت 30 ده درصد از آیفون 11 سبک‌تر ساخته شده اما باتری به‌کارگرفته شده در آن در مقایسه با پرچمدار جدید اپل بزرگتر بوده و ظرفیت آن به 4200 میلی‌آمپر رسیده است. درون ناچ هواوی هم از یک سنسور دوربین سلفی، سنسور تشخیص عمق سه بعدی برای تشخیص چهره، سیستم تشخیص نور محیط، سنسور تشخیص حرکات و سنسورهای مجاورت استفاده شده است. ضمنا یک سنسور تشخیص اثر انگشت نیز در زیر صفحه نمایش این پرچمدار جای گرفته است.

هواوی همچنین برای استفاده حداکثری از فضای نمایشگر، اسپیکرها را نیز حذف و به جای آن از تکنلوژی لرزش نمایشگر برای تولید صدا در این گوشی استفاده کرده که موجب می‌شود تمامی صفحه نمایش گوشی به اسپیکر یکپارچه تبدیل شود. همچنین به دلیل حذف حاشیه‌های کناری و خمیدگی گوشی هواوی تصمیم گرفته دکمه های تنظیم صدا را از روی میت 30 حذف کند و دکمه‌های مجازی لمسی را جایگزین کند.

سخت افزار هواوی میت 30

هواوی میت 30 نه تنها از چیپست کایرین 990 هواوی بهره می‌برد بلکه روی این چیپست مودم 5G نیز به‌کارگرفته شده است که البته نسخه 4G این گوشی همچنان برای علاقه مندان عرضه می‌شود. همچنین میت 30 اولین پرچمدار هواوی است که در آن از پردازنده گرافیکی 16 هسته‌ای G67 استفاده شده و طبق ادعای هواوی این پردازنده می‌تواند نویز تصاویر را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

دوربین

دوربین هواوی میت 30

در پشت بدنه میت 30، شرکت هواوی از یک سنسور 40 مگاپیکسلی در کنار یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید و یک لنز تله 8 مگاپیکسلی 3X استفاده کرده است. مطمئنا هواوی در این بخش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و از این لحاظ حریف قدرتمندی برای آیفون 11 اپل و پرچمداران گلکسی 2019 سامسونگ خواهد بود.

تاریخ عرضه و قیمت

با اینکه هواوی تاریخ عرضه میت 30 را در مراسم رونمایی این گوشی را اعلام نکرد اما قیمت این دیوایس در پایان مراسم اعلام شد. هواوی میت 30 با قیمت پایه 799 یورو و با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. ضمنا نسخه پورش دیزاین میت 30 نیز با 12 گیگابایت رم، 512 گیگابایت حافظه داخلی و قیمت 2100 یورو به بازار عرضه خواهد شد.

منیع: Gizmodo

برچسب ها
هواوی میت 30 هواوی میت 30پرو

برچسب‌ها:

نظر شما