شناسهٔ خبر: 10281014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

فوری؛

حمله موشکی عربستان به ساختمان سفارت ايران در یمن؟

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گویی با اشاره به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن گفت: نظر وزارت خارجه در مورد حمله عربستان به سفارت ایران در یمن به زودی اعلام می شود.

صاحب‌خبر -
منابع دقایقی پیش خبر دادند که موشک سعودی به نزدیکی سفارت ایران در یمن اصابت کرده و برخورد یک ترکش بزرگ به ساختمان سفارت موجب وارد آمدن خساراتی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند عربستان سعودی در اقدامی بی‌سابقه، سفارت ایران در یمن را هدف موشک قرار داد که ظاهراً بر اثر برخورد ترکش های موشک های سعودی، خساراتی به ساختمان سفارت وارد آمد و نیروهای حفاظت سفارت کشورمان در صنعا نیز زخمی شدند.

پیش از این در 31 فروردین ماه سال جاری، موشک‌های سعودی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شیشه‌های سفارتخانه شکسته شده بود اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده بودند که با احضار کاردار عربستان در تهران و تذکر جدی و ارائه یادداشت اعتراضی به عربستان درباره وظایفشان در قبال حفظ دیپلمات ها و اماکن دیپلماتیک همراه شد.

پس از آن واقعه حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقای وزیر امورخارجه ایران هشدار داده بود: «صریحاً اعلام می کنیم سفارت کشورمان در صنعا به فعالیت هایش ادامه خواهد داد و مسئولیت مستقیم هرگونه حادثه ای را که منجر به ایجاد مشکل برای اقدامات دیپلماتیک سفارت کشورمان در صنعا شود متوجه عربستان سعودی به عنوان کشور متجاوز علیه یمن می دانیم.»

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت خارجه در گفت و گویی با اشاره به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن گفت: نظر وزارت خارجه در مورد حمله عربستان به سفارت ایران در یمن به زودی اعلام می‌شود.

نظر شما