شناسهٔ خبر: 1017767 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جروزالم پست: ميزان رضايت اسرائيلي ها از نتانياهو به شدت کاهش يافته است

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/06/04
روزنامه جروزالم پست نوشت براساس نتایج نظرسنجی که شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر کرد پنجاه درصد از اسرائیلی ها از نتانیاهو ناراضی هستند.
به نوشته شماره امروز این روزنامه اسرائیلی در اینترنت، بر اساس یک نظرسنجی که شبکه دو تلویزیون اسرائیل روز دوشنبه نتایج آن را منتشر کرد، رضایت مردم اسرائیل از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مدت عملیات صخره سخت به شدت کاهش یافته است.
در این نظرسنجی مشخص شد که پنجاه درصد از اسرائیلی ها از نتانیاهو ناراضی هستند و فقط 38 درصد از عملکرد وی رضایت دارند. این میزان رضایت در مقایسه با نظرسنجی قبل که پنج شنبه شب منتشر شد هفده درصد کاهش داشته است این در حالی است که در 23 ژوئیه، پس از ورود نیروهای زمینی اسرائیلی به نوار غزه، میزان رضایت مردم از عملکرد نتانیاهو 82 درصد بوده است.
در هفته اول عملیات صخره سخت رضایت مردم از نتانیاهو 57 درصد بود و در پنجم اوت پس از خروج نیروی زمینی اسرائیل از غزه و پایان این عملیات این میزان به 63 درصد رسید.
کاهش محبوبیت نتانیاهو به صورت غیرمستقیم با افزایش کشته شدگان اسرائیلی ارتباط دارد و در نظرسنجی روز دوشنبه که همزمان با مراسم تشییع دانیل تراگرمن چهار ساله انجام شد، این محبوبیت به پائین ترین حد خود رسید.
این نظرسنجی را مرکز تحقیقات شیلو میلوارد براون مارکت انجام داده است.

نظر شما