شناسهٔ خبر: 10103409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

فعال قرآنی:

با تکیه بر قرآن می توان مانع از نفوذ دشمن شد

حوزه/ یکی از محققان و پژوهشگران قرآنی کشور با تاکید بر اتحاد مسلمانان حول محور قرآن گفت: قطعا با تکیه بر آیات و رهنمودهای این کتاب آسمانی می توان مانع از نفوذ دشمن در ابعد مختلف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، احد داوری، محقق و پژوهشگر قرآنی در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب اسلامی که در هتل استقلال تهران برگزار شد، گفت: در برهه کنونی، نظام سرمایه داری غرب با هدف قراردادن پایه های اسلام، بیش از پیش در تلاش است تا سیادت خود را در جامعه جهانی تثبیت کند.

وی افزود: یکی از راه های رسیدن به چنین طرح و نقشه ای، ایجاد تفرقه و اختلاف و دشمنی میان مسلمانان است که مستکبران در قرن های مختلف با این ابزار بسیاری از سرمایه های عالم اسلام را به بادداده اند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت امت اسلامی که مایه قدرت و شوکت آنان و همچون خاری در چشم مستبکران جهان اسلام است بدون مانع نخواهد بود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: این تلاش مبارک اسلامی قطعا در آینده با واکنش های سخت بدخواهان اسلام و برنامه ریزی دقیق و طولانی مدت آنها همراه خواهد بود پس مسلمانان و نخبگان جهان اسلام نیز باید با طرحی دقیق و علمی با این توطئه مقابله کنند.

وی گفت: هرچند که نمی توان در تحقق این اندیشه شوم نقش برخی عوامل موجود در درون جامعه اسلامی را نادیده گرفت که دانسته یا نادانسته با آنان همراه شده اند، شناخت این موانع و تلاش در جهت رفع آنها از سوی عالمان و اندیشمندان مسلمان، امری بایسته و قطعی است که بی توجهی به آن خسارت عظیمی بر پیکره امت اسلامی وارد خواهد ساخت.

این پژوهشگر قرآنی اظهارکرد: یکی از راه های شناخت این جریان، رجوع به آیات و روایات متعدد در این زمینه است زیرا قرآن و روایات اهل بیت(ع) و پیامبر به خوبی این مبانی را بیان کرده اند و راه های نفوذ دشمن و موانع درونی را به خوبی برای ما بیان کرده اند.

وی  خاطرنشان کرد: مهمترین موانع پیشروی وحدت در جهان اسلام مواردی چون فقدان رهبری صالح، ملی گرایی، تعصبات نژادی و قومی و مذهبی، ایجاد مرزهای سیاسی، جنگ نرم، فرقه سازی و حمایت از فرقه های انحرافی و نفوذ منافقان در میان صفوف مسلمانان است.

نظر شما