شناسهٔ خبر: 10078167 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ادیان نیوز-قدیمی | لینک خبر

نماینده ی حضرت آیت الله سیستانی درکربلا:

مبانی دینی و قرآنی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات چیست؟

سید احمد الصافی گفت: همه از میزان اشتیاق مردم برای حضور در زیارت اربعین و رسیدن به اجر و ثواب آن آگاهیم اما به شهروندان شهرهایی که با خطر تجاوز داعش روبرو هستند سفارش می کنیم که شهرشان را به یکباره برای زیارت خالی نکنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش ادیان نیوز، صافی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد، گفت: تجاوز به دارایی های عمومی و ضربه زدن به دولت به هیچ وجه جایز نیست. اگر مبارزه ای برای ریشه کن کردن فساد در دستگاه های اداری صورت می گیرد نباید بهانه ای برای حمله به افراد پاکدست، وطن دوست و حرفه ای فراهم شود.
وی افزود: پیشروی های ارتش و نیروهای مردمی در بسیاری از مناطق مورد درگیری باید با احتیاط صورت گیرد و اقدام نسنجیده ای صورت نگیرد چرا که غفلت موجب بروز مشکلات بسیاری می شود و دشمن برای وارونه کردن اوضاع به نفع خود از آن بهره خواهد برد. ارتش شجاع و قهرمان عراق باید تمامی مناطق آزاد شده را با چنگ و دندان حفظ کند چرا که خونهای زیادی برای آزادی آنها داده ایم. از همینجا به برادران عزیزمان گوشزد می کنیم که مواضع خود را پس از آزادسازی این مناطق ترک نکنند اگر چه این موضوع امری مشروع باشد.
صافی از شهروندان شهرهای در معرض خطر خواست تا برای زیارت بارگاه امام حسین(ع) به صورت متناوب سفر کنند و به هیچ عنوان شهرها را خالی نکنند چرا که دشمن مترصد و در کمین است.

خطیب جمعه ی کربلا در محور دیگری از سخنان خود گفت: بر کسی پوشیده نیست که هر کشوری در شرایط جنگ تحمیلی قرار می گیرد مشکلات زیادی را همراه با جنگ تجربه می کند و باید در حد توان به جبران خسارت های ناشی از آن پرداخت. کشور عزیزمان عراق نیز از این قاعده مستثنی نیست و برخی مشکلات اگر برطرف نشوند تاثیراتی منفی بر اوضاع کشور می گذارند. در گوشه و کنار شنیده می شود که برخی فرصت طلبان از شرایط جنگی سوء استفاده نموده و بر زمین های دولتی- که برای احداث مدارس و بیمارستان و... اختصاص داده شده بود- دست اندازی کرده اند.
وی تصریح کرد: تاخیر در اجرای پروژه های عمرانی توسط دولت مجوز آن نیست که برخی از شرایط جنگی استفاده کنند و این زمین ها را تصاحب کنند. ما از دولت می خواهیم تا با تمام توان در برابر چنین زیاده خواهانی بایستد و اجازه ی تجاوز به دارایی های عمومی را ندهد، بلکه زمین هایی را که به صورت غیرقانونی تصاحب شده است را برگرداند و متخلفان را مجازات نماید.

صافی ادامه داد: تغییراتی که در بسیاری از سازمان ها و موسسات نظامی و امنیتی صورت گرفت برای بهبود عملکرد و توسعه ی اقدامات امنیتی به بهترین شرایط ممکن بود. این اقدام، اقدامی صحیح و خوب بود و باید در آن نهایت دقت به کارگرفته شود و معیارهای علمی، وطن دوستی و پاکدستی در آن مراعات شود، چه در مورد کسانی که برکنار می شوند و چه کسانی که جای آنها را می گیرند.  باید بین کسانی که در مواقع حساس و بحرانی در عملیات های میدانی حضور داشتند و تمام توان خود را برای برقرای امنیت و جلوگیری از فروپاشی کشور تلاش نمودند و با کمبود سلاح و امکانات ساختند، با کسانی که تنها به مال و منصب می اندیشند تفاوت قائل شد.  
وی خاطرنشان کرد: در برخورد با فساد و ریشه کن کردن آن باید توجه داشت که بهانه ای برای حمله به افراد پاکدست و درستکار فراهم نشود.

وی در مورد زیارت اربعین و بیان رهنمودهایی برای زائران نیز گفت: زائرانی که برای زیارت اربعین پای پیاده به سوی کربلا می آیند مسافتی طولانی را طی می کنند و هدف همه از تحمل این همه رنج و سختی رسیدن به بارگاه مطهر سیدالشهداست. در این مسافت طولانی- که با تحمل سختی ها همراه است-خیرات و برکاتی وجود دارد که زائران باید از آن نهایت استفاده را نموده و نهایت بهره را ببرند.

صافی از زائران خواست که از وجود شیوخ و سادات بزرگوراری که وقت خود را صرف ارشاد زائران و بیان مسائل فقهی و اخلاقی می کنند نهایت استفاده را ببرند. وی گفت: این بزرگوارن در میان کاروان های عزاداری حضور دارند و زائران را یاری می رسانند. مهمترین چیزی که زائران باید بدان توجه داشته باشند نمازهای یومیه است که حتما باید در اول وقت آن و به صورت جماعت برگزار شود. این، سنتی مبارک است باید در حفظ آن کوشید.

منبع : شفقنا

نظر شما