شناسهٔ خبر: 1005846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

توسط گروه کر فیلارمونیک ایران؛

"مادر ایستاده به سوگ" در تالار وحدت روایت می‌شود

گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد " استابات ماتر " (Stabat Mater) یا " مادر ایستاده به سوگ " اثر ماندگاری از آنتونی دورژاک موسیقی‌دان بزرگ چک را با همراهی ارکستر در تالار وحدت بروی صحنه می‌رود.

صاحب‌خبر -
گروه موسیقی، گروه کر فیلارمونیک ایران به رهبری علیرضا شفقی‌نژاد " استابات ماتر " (Stabat Mater) یا " مادر ایستاده به سوگ " اثر ماندگاری از آنتونی دورژاک موسیقی‌دان بزرگ چک را با همراهی ارکستر در تالار وحدت بروی صحنه می‌رود.

به گزارش بولتن نیوز، این اجرای صد دقیقه‌ای و بدون آنتراکت شامل 10 قسمت است که به صورت "سولو-توتی" اجرا می‌شود و افزون بر آلوین آوانسیان کنسرت مایستر و افسانه جابری سرپرست گروه کر ، گلاره وزیری (سوپرانو)، سایه سدیفی (آلتو)، بیژن اسماعیل‌پور (تنور) و مهدی امینی (باس) سولیست‌های گروه کر فیلارمونیک ایران در این کنسرت هستند. ضمنا در این اجرا سازهای ارگ کلیسا و تیمپانی نیز در ترکیب ارکستر استفاده می‌شود.

قطعه " استبات ماتر" یا " مادر ایستاده به سوگ " روایت‌گر رنج مادری است که شاهد رنج کشیدن و مرگ تدریجی فرزندش می‌شود، که تمثیلی از رنج مریم در پای صلیب مسیح است. دورژاک آهنگساز قرن نوزدهم ساخت این قطعه را بعد از مرگ دخترش آغاز کرد که بعدها یک دختر دیگر و پسرش را نیز در روند ساخت این قطعه از دست داد. " استپات مایر " روایتگر سوگ دورژاک است.

کنسرت گروه کر فیلارمونیک ایران در روزهای 4 و 5 و 6 شهریورماه، ساعت 22 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

نظر شما